Friday, February 4, 2011

Fir'aun Pernah Mengaku Dirinya Tuhan

Kata-kata Nik Aziz yang dipetik dari SINI.
"Saya tidak kisah dihentam, tidak ada apa, kalau orang kampung saya maafkan, kalau menteri saya tidak maaf, akhirat kelak dia kena mintak maaf saya. Baik mereka ini minta maaf di dunia lagi," katanya.
Bunyi macam kata-kata seseorang yang hampir menyamai atau telahpun menyamai taraf Tuhan saja? Asalkan kena hentam saja, orang lain sudah ditentukan bersalah dan "memberi kemaafan" seolah-olah menjadi hak mutlak beliau. Dan beliau juga begitu yakin tentang kesejahteraan diri beliau di akhirat kelak.


Sedangkan Nabi Muhammad sendiri tidak lekang dalam ibadat baginda, tidak putus-putus memohon ampun dari Tuhan. Kita semua "mengenali" siapa Nabi Muhammad bukan?

Kalau sudah begitu tarafnya, kenapa pula CEMAS apa bila darah keluar dari mulut?
"Kira-kira pukul 1.30 pagi pada hari Khamis, saya terbangun dari tidur selepas saya merasakan terdapat darah dalam mulut saya.

"Ada banyak darah hingga saya tak boleh bercakap, saya jadi cemas dan kemudiannya jantung saya berdenyut kencang kerana ini pertama kali berlaku."

Takut mati?
Related Posts with Thumbnails