Wednesday, June 15, 2016

A'ah.. okey la..


Ada ke sesiapa yang telah bulat hati untuk menempah sebuah Proton buat raya nanti, tetiba hatinya dah jadi 3-suku atau separuh?

A'ah.. okey la..

Saya Sayang Tun Dr Mahathir Mohamad 
Kata Najib "Era Mahathir dalam Proton telah berakhir"
Ya, era Mahathir lah Proton dapat beli dan bina kilang dengan cash tanpa hutang di Tg Malim.
Ya, era Mahathir Proton berjaya beli Lotus dan berjaya bina kereta sendiri sepenuhnya pada tahun 2000.
Ya, era Mahathir lah Proton berjaya mengeluarkan dan menjual lebih 3 juta kereta.
Ya, era Mahathir lah Proton berjaya memberi pekerjaan kepada ratusan ribu pekerjaan dan jutaan dalam industri berat.
Ya, era Mahathir lah Proton berjaya dieksport ke luar negara dan dijadikan kereta polis di England.
Ya, era Mahathir lah Proton antara negara yang mempunyai teknologi HPF, hanya 5 negara pengeluar kereta ada teknologi ni
Ya, era Mahathir lah kita merupakan satu satunya negara membangun dan negara Islam dunia yang mencipta kereta
Ya, era Mahathir lah Proton berjaya.
....
Manakala Proton era selepas nya, menjual pegangan dalam MV Agusta dengan harga 1 Euro.
Manakala Proton era selepas nya, mengubah akta sehingga lambakan kereta recond dalam negara
Manakala era Proton selepas nya, ada usaha untuk menjual kilang dan tanah di Shah Alam
Manakala era Proton selepas nya, Proton hampir jatuh ke tangan syarikat negara asing...
Campurtangan politik? Yang Najib nak letak orang politik dalam pengurusan Proton tu apa?
Najib kena buat kereta jenama baharu, PROJIB. 1MDB jadi major shareholder mesti megah di jalanraya kan

Baca juga dari blogger DIN TURTLE:-

"Pengasas Proton ini sememangnya tidak pandai dalam berniaga. Beliau telah menubuhkan sebuah syarikat automotif dengan pinjaman RM400 juta sahaja- jauh lebih rendah berbanding dengan apa yang dipinjam dari Goldman Sach oleh sebuah syarikat strategik-yang-tidak-boleh-dinamakan."

Dan dengar tonton video ni, 5 minit aje, payah sangat ke kita nak faham?



Wednesday, June 1, 2016

HUDUD di Malaysia

"By overemphasising laws, the ulama, who alone exercise authority over interpretation, enhance their own power. It is a power derived to a great extent from their role as the custodians of the whole tradition of Islamic law.

And, in applying the syariah to the contemporary situation, the ulama invariably adopt an unthinking, uncritical approach.

Consequently, the syariah in its entirety, and not just its Quranic root, is seen as divine and sacred.

Indeed, there are rules and regulations in the syariah, including some pertaining to the hudud, which are not consonance with either the letter or the spirit of the Quran.

For instance, the Quran does not prescribe any specific punishment for sukr (intoxication) but hudud laws do.

Similarly, the Quran does not lay out any punishment for apostasy, though it condemns it in the strongest terms. In hudud, it is punishable by death.
"

- Chandra Muzaffar
(read the full text here at Just My Thoughts

"KEADILAN adalah ASAS yang paling utama ditekankan oleh agama Islam apabila melaksanakan sesuatu perkara."

"Jika undang-undang PAS yang jelas mengandungi unsur-unsur ketidakadilan dikuatkuasakan dinegara ini, dan jika ia dikatakan itulah Hukum Hudud Islam maka umat Islam dan juga anggota masyarakat bukan Islam akan hilang kepercayaan Islam membawa keadilan untuk penganutnya. Ia juga memberi gambaran yang buruk terhadap agama yang suci ini dan menjejaskan imej orang-orang Islam di kalangan penganut agama-agama yang lain.
"
- Petikan sebahagian dari surat Perdana Menteri Malaysia kepada Menteri Besar Kelantan
(baca surat sepenuhnya di Just My Thoughts


read this too..

- See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/no-obligation-for-islams-followers-to-back-hudud-law-professor-says#sthash.b9H44Aol.dpuf

No obligation for Islam’s followers to back hudud, law professor says - See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/no-obligation-for-islams-followers-to-back-hudud-law-professor-says#sthash.b9H44Aol.dpuf
No obligation for Islam’s followers to back hudud, law professor says - See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/no-obligation-for-islams-followers-to-back-hudud-law-professor-says#sthash.b9H44Aol.dpuf

Sunday, March 13, 2016

PM.. antara Parti Memerintah dan Perdana Menteri

UPDATE

"...Ok, UMNO is history...."



Read more here

Kita ni apa? Burung merpati dalam sangkar? 

(DEMI NEGARA)


POST SEBELUM INI




"Mungkin syarat pertama kalau nak jadi PM adalah - jika nak berhutang duit negara kenalah bawa berunding dan bawa berbincang dengan kabinet. Janganlah berahsia. Milik rakyat ni kita tak boleh buat rahsia. Kita kena buat cara terbuka. Kena ada musyawarah ..."

"..... Maknanya kena kalah Barisan Nasional, barulah PM ni nak turun. Kita tak mahu macam itu ! Kita tak mahu BN kalah !.."

"..Malahan kita rasa akan kalah BN, Umno ni akan kalah kalau PM tak turun. Itu sebab kita minta dia turun .... kerana kita sayang kepada Umno...."


"..Bukan duduk dalam Umno tapi mengkhianati Umno. Yang itu kita kata Sayang pada Umno ?.."

Sila tonton videonya dan baca artikel penuh dari DIN TURTLE.... klik di SINI...


Sunday, December 13, 2015

I'm sorry




Who made up all the rules?
We follow them like fools,
Believe them to be true,
Don't care to think them through

And it's ironic too
'Cause what we tend to do
Is act on what they say
And then it is that way
JEM
Related Posts with Thumbnails