Thursday, July 24, 2014

DS Najib "boleh" sebenarnya, tapi......

DS Najib sebenarnya berkaliber dan "BOLEH", tapi ianya hanya apabila beliau berhenti mendengar dan mengikut skrip punahsihat-punahsihat dan con-setan con-setan yang berada disekeliling beliau, yang beliau sendiri lantik (?) dalam mentadbir negara ini. Sudah bertahun pelbagai pihak cuba menyedarkan DS Najib tentang punahsihat/con setan ini yang semakin hari semakin menghancurkan negara dan yang mendapat tahi adalah DS Najib sendiri! Bagaimana DS? Boleh "lend your ears" now?

Tengok?! Sebaik saja beliau TIDAK MENGIKUT buah fikiran punahsihat-punahsihat dan con-setan con-setan ini, beliau mampu membuat keputusan dan tindakan yang sepatutnya dibuat oleh seseorang ketua negara yang berkaliber dan mendapat pujian saentero dunia mengalahkan si Obama dan Putin sendiri!

"For once the Prime Minister took his vitamin pills and decided to ignore the advisers who have been making a fool of him with all their wrong advice."
(OutSyed The Box - Najib Ignored His Pro US Advisors)

Bila DS Najib ambil "vitamin" terus terselah kepimpinan beliau:-

MH17 - Najib's Move Memang TERBAIK !
(DinTurtle) 

 



Tidak payahlah nak beri lain-lain pautan termasuk pujian-pujian dari luar negara buat DS Najib kerana dalam bertahun-tahun pemerintahan DS Najib, sudah terlalu banyak onar dan kesilapan yang dilakukan oleh beliau akibat memelihara punahsihat-punahsihat dan con-setan con-setan sekeliling beliau. BETULKAN balik keadaaan-keadaan ini terutama kerosakan-kerosakan yang telah berlaku terhadap prinsip Rukun Negara dan Perlembagaan Persekutuan. (sudah naik cuak nak tulis berkaitan Artikel 152, 153, ISA, AUKU, Akta Hasutan, TTPA etc etc...)

Tengok.. antara yang DS Najib lantik menjadi ahli kabinet DS sendiri.. belum apa-apa lagi dah berdemo (mengutuk Rusia?)


 
Negara sekian lama mengamalkan sikap berkecuali, non-aligned movement (NAM)..  tetiba dalam isu MH17 pemuda UMNO berdemo beruk terus menuding jari kepada Rusia tanpa usul periksa .. persis perlakuan "talibarut-talibarut" saja nampaknya? 
 
Dahulu digelar Setiakatwang, apabila tiba-tiba mendapat undi "terbanyak" dalam pemilihan ketua pemuda, mengalahlan calon-calon lain yang ternyata lebih popular sebelum tiba hari pengundian.  "Pembawa passport" pun ya juga!


Kita tidak mahulah berterusan melihat DS Najib membuat keputusan-keputusan yang semakin hari semakin memporak-perandakan negara ini. Sudah tiba masanya DS Najib membina semula pasukannya serta melantik penasihat-penasihat (bukannya punahsihat) disekeliling beliau demi agama, bangsa dan negara. SATU BANGSA, SATU NEGARA, SATU BAHASA!.
 
 
Kita mahukan DS Najib menyerlahkan kepimpinan beliau yang sebenarnya, bukannya menjadi kulit yang wayangnya dimainkan oleh tukang karut! Kita tidak mahu ketua negara puppet!


 
Kita tidak mahu DS Najib dikelilingi oleh punahsihat-punahsihat yang tahap "bahlol"nya mengalahkan macai refobasi ini!


So... bila Dato Seri nak rombak semula kabinet XXXL tu? buang punahsihat dan lantik penasihat?

(tolonglah jangan lupa lagi makan "vitamin" Dato Seri demi agama, bangsa dan negara)

Monday, July 21, 2014

Mereka mengangkat, kita menyakat?

Kita ada Artikel 152 Perlembagaan Persekutuan... kita ada slogan "Satu Bangsa, Satu Negara, Satu BAHASA".. kita juga ada pendatang-pendatang, kita juga ada Bapak Vernakular...














Dan ini khas untuk pendatang-pendatang yang lahir di Malaysia tapi...... (atau mereka ini diseludupkan dengan tongkang-tongkang dari negara asing?)




SO...KETUA NEGARA, APA KES????

Monday, July 14, 2014

Mr Clueless !!


Read about SILTERRA here (OUTSYED THE BOX):-

Silterra, High Income Nation, Increasing Homeless


Here are some quick facts. Silterra employs about 1300 employees. Almost 100% Malaysian. There are 400 qualified engineers working for Silterra of which 40% are Malays. There are 600 technicians (diploma holders) of which 80% are Malays. The rest are Indians and Chinese. This is a company where the employee profile almost matches Malaysia's multi racial profile.
Here is the best part. Silterra does not enjoy any protection. It sells all its products overseas in Korea, Taiwan, China, Japan, Europe and the US. Silterra is a name that is even known in the Silicon Valley. Our boys from Silterra can talk shop with any Silicon Valley tech company. In comparison the Khazanah boys know how to shop. 
 

OK folks here is the shocker for today. Khazanah wants to sell Silterra to a relatively unknown Chinese company from mainland China.
Silterra has hutang about RM1.8 Billion. Interest owing about RM700 million. Total RM2.5 Billion hutang liabilities. Get this folks : this RM2.5 Billion hutang will first be settled by Khazanah. After that the Chinese company will buy Silterra for about RM550 million. Wow !! That is a RM1.95 Billion subsidy for the Chinese company, paid using taxpayers money.
What do the Chinese get? They get Silterra which already has RM500 million revenue a year. So their acquisition cost is just over a year's revenue. Silterra has invested RM7.0 Billion in machinery and equipment including one of three or four Clean Room manufacturing facilities in South East Asia.

Saturday, July 12, 2014

Say that again ???!!!!!

"Kalau itu boleh berlaku kepada sebuah pasukan bola, cuba bayangkan apa yang boleh berlaku kepada sebuah negara, kalau tidak ada kepimpinan berkesan yang mempunyai visi, komitmen dan menjiwai aspirasi rakyat," katanya ketika berucap sempena majlis penyerahan rasmi anggota Program Felo Perdana (PFP) kepada jemaah menteri di Putrajaya, hari ini.

BUAT DULU, PIKIR KEMUDIAN
Lepas tu kena kutuk habis-habis sebab yang dibuat tu ternyata merugikan negara
(Sikap degil atau "tak gheti-gheti" yang tiada kesudahan bakal menghancurkan negara)

ISA, AUKU, Akta Hasutan, PPSMI, MAS-AA Swapping, SPBA, NFC, FGV, Petronas, Dakwat kekal, Liwat II, Bapak Vernakular , Perkara 153 dan macam-macam lagi (... TRUST ME katanya)


SEKARANG INI PULA...
masih begitu degil dan keras kepala dalam isu TTPA..

Najib tak kuat (PANEH MIANG)

 

Sudah sampai masa untuk Najib digulingkan wahai Tun?

 

 

Imej-imej dari blog DINTURTLE

 

 


Thursday, July 10, 2014

TalentCon'setan


"Essentially, what TalentCorp is is a world tour holiday package for the “advisors” parked in the Prime Minister’s Office.
TalentCorp is a bloody con!
And while the PM’s pets nibble on croissant in the venues above, the poor or homeless rakyat can visit soup kitchens.
Or keep clam and eat kangkung."



Read the whole story by HELEN ANG

Did anyone say Soup Kitchen?



All the Najib administration screw-ups – the NUCC loose cannons as the most recent example – only serve to renew the “who’s the new PM” speculation because Najib’s popularity is plummeting, is it not?
He is letting the opposition pijak kepala the establishment and his own appointees such as Saifuddin Abdullah are raising hackles within the pro-government camp.

The public must demand TalentCorp show us their results

and more HERE

Tuesday, July 8, 2014

Berkorban atau dikorbankan?


Soalan 1 : 
Siapa yang (akan) mengorbankan UMNO?  Nak kita start bertanyakan ketuanya.....?

Soalan 2 :
Apakah pencaturan nasib 20 juta orang Melayu dibumi ini terletak ditangan 3 juta ahli UMNO yang memilih ketuanya? Nak kita start bertanyakan ahli-ahli UMNO?

Orang Melayu telah berkorbankan Semenanjung Tanah Melayu. Kini orang Melayu pula bakal dikorbankan?

Sekiranya :-

(i) pengorbanan orang Melayu yang melepaskan Semenanjung Tanah Melayu untuk pengwujudan negara Malaysia tidak dihargai

dan sekiranya

(ii) Rukun dan Perlembagaan yang membentuk Malaysia itu tidak dijunjung dan diperjuangkan oleh warga Malaysia

(Ketua Negara Malaysia menjunjung Artikel 152 Perlembagaan?)
** perhatikan 2 imej di atas. Dulu kat Kuantan (imej sebelah kanan), bahasa Inggeris (bahasa ke-2 Malaysia) didahulukan dari bahasa asing cina komunis. Yang terbaru di Nilai, bahasa asing cina komunis telah pula didahulukan. Dalam kedua-dua kes, Bahasa Kebangsaan kita sudah hilang entah kemana dalam upacara-upacara rasmi seperti ini. Bukankah ini pengkhianatan terhadap Artikel 152 Perlembagaan?


maka gerakan mengembalikan Tanah Melayu haruslah bermula. Ini kena tanya orang Melayu sendiri yang tidak berpolitik, yang di atas pagar, yang berpolitik dalam PAS, PKR dan UMNO.. 

aaahhhh!!! orang politik sekarang ini....!!! Sokong membawa rebah?!

(Kabinet Najib yang menjadi saiz XXL kerana tidak ada ahli kabinet yang mahu mengundur diri kata Najib? Laaaaa.. !!!! Najib has no say untuk kabinetnya sendiri? Ini baru kabinet yang berjumlah 35 orang, apatah pula lagi negara yang berjumlah 28 juta orang?)

Source - KLIK DI SINI


(Presiden UMNO)

Related Posts with Thumbnails