Saturday, December 14, 2013

PIGS

Joel Osteen Ministries teaches Christians about PIG, PORK, HAM, BACON, PAPARONI and the health issues..


Friday, November 15, 2013

KENYATAAN MEDIA KELAB CHEDET - Jom Gapena !!


Kenyataan Media
Timbalan Presiden
Kelab Chedet



Kelab Chedet menghormati penentangan dari Gapena terhadap rayuan Tun Dr. Mahathir agar PPSMI dikembalikan.

Kelab Chedet sedar tiada pihak lain yang lebih sayang dan cintakan bahasa Melayu lebih dari mereka dalam Gapena.

Kami berharap pihak Gapena tidak menumpukan mempertahan pembatalan PPSMI sahaja tetapi juga perlu peka terhadap penggunaan bahasa asing terutamanya bahasa Inggeris di papan-papan iklan, nama-nama bangunan pejabat, nama-nama kondo mewah.

Begitu juga jawapan menggunakan mesin bila kita membuat panggilan telipon ke pejabat-pejabat GLC, bank-bank dan lain-lain yang selalu meminta kita menekan butang 2 jika mahu bercakap dalam bahasa Melayu yang mana jika bahasa Inggeris mahu digunakan perlu tekan butang 1 menunjukan bahasa Melayu sudah menjadi bahasa ke 2 kepada agensi-agensi tersebut.

Eloklah Gapena menganjurkan perhimpunan dan perarakan besar-besaran menuntut semua pihak perlu meletakan bahasa Melayu yang merupakan Bahasa Kebangsaan sebagai bahasa nombor 1 dalam negara ini bagi menghormati kerana Bahasa Melayu adalah bahasa Rasmi Kebangsaan.
 
Bagi anggota Kelab Chedet, kami menyokong rayuan yang dibuat oleh Tun M agar PPSMI di kembalikan.

PPSMI tiada bertujuan untuk merendahkan martabat bahasa Melayu. Ianya adalah untuk memastikan kita memperolehi pelajar-pelajar cemerlang walaupun menghadapi kesukaran peringkat awal dengan PPSMI yang mana pelajar cemerlang ini adalah pelajar yang tabah menerima cabaran.

Merekalah harapan negara akan datang bagi memajukan negara ini ke tahap yang lebih tinggi berbanding negara membangun lain dan membawa negara setanding dengan negara-negara yang sudah maju sekarang.

Kami ingin bertanya kepada Gapena, siapakah yang membuatkan pekerja warga Pakistan bacakap dengan warga Nepal dalam bahasa Melayu dalam negara ini? Siapakah yang membuatkan pekarja warga Vietnam berbual dengan pekerja warga Myanmar dalam bahasa Melayu?

Pekerja dari India bersembang dengan warga Philipina dalam bahasa Melayu. Pekerja Bangladesh mengurat pekerja warga Indonesia dalam bahasa Melayu. Pekerja warga Vietnam bertegang leher dengan pekerja warga Bangladesh dalam bahasa Mekayu. Siapa yang membuatkan pekerja warga asing itu semua menggunakan bahasa Mekayu? Gapena?

Percayalah jika Malaysia tidak dipancu oleh pemimpin seperti Tun M sebelum ini, tidak mungkin pekerja-pekerja asing itu akan ke sini mencari rezeki.

Kepesatan pembangunan negara dari mula Tun M menerajui kerajaan Malaysia pada tahun 1981 sehingga tahun 2003 menyaksikan kemasukan pekerja asing meningkat dari tahun ke setahun.

Keperluan membawa masuk warga asing bekerja di sini adalah disebabkan untuk menarik pelabur asing yang mahukan tenaga buruh yang rendah diwaktu sama warga Malaysia lebih mengejar pekerjaan yang ringan dan bergaji tinggi.

Saban tahun ribuan dari mereka pulang dan ribuan yang baru datang. Ada di antara pekerja asing yang sudah meninggalkan negara ini pergi pula ke negara maju lain. Mereka pergi membawa bahasa Melayu bersama. Sebab itu bila ada warga kita ke luar negara akan ada warga lain bertutur dangan warga Malaysia dalam bahasa Melayu bila terjumpa. 

Mereka juga akan bertutur bahasa Melayu sesama rakan mereka yang pernah bekerja di Malaysia bila berjumpa semula di negara mereka.

Kita sekarang bolehlah dikatakan sebuah negara maju. Sebagai negara maju pastinya menjadi tumpuan ibu bapa dari negara membangun lain menghantar anak mereka belajar di sini.

Bukankah tidak sedikit kita berjumpa pelajar asing di universiti dan kolej-kolej di sini? Mereka belajar di sini dalam pelbagai bidang. Sambil itu, sedikit sebanyak mereka boleh bertutur dalam bahasa Melayu. Kalau kita tidak maju tidak ada pelajar asing ke sini. Tiadalah juga mereka tahu bahasa Melayu. Siapa yang buatkan negara ini maju? Gapenakah?

Tun M pernah disapa oleh beberapa orang muda ketika Tun M melawat negara Djibouti dalam benua Afrika. Tun M tersenyum bila mereka maklumkan mereka pernah belajar di Malaysia. Tun M tersenyum kerana mereka menyapanya dalam bahasa Melayu.

Bila kita punyai ramai yang cerdik pandai yang lebih baik dari yang kita ada sekarang ini, pastinya kita akan punyai pencipta barangan berteknologi tinggi.

Kita mampu membuat dan mengeksport produk berteknologi tinggi ke negara-negara membangun yang lain. Walau produk kita akan setanding dengan produk negara maju tetapi produk kita akan jadi pilihan kerana harga produk kita lebih murah sebab tenaga pakar kita masih murah berbanding pakar negara maju. Dikuatkan lagi kita punya bahan mentah sendiri berbanding negara lain.

Kita akan menjadi negara maju. Kita bina produk berteknologi kita sendiri. Produk kita nanti identiti kita sendiri. Kita tidak lagi meniru dari produk asing pada masa itu nanti. Kita akan namakan pada bahagian-bahagian produk berteknologi kita nanti dalam bahasa Melayu. Pengguna-pengguna di negara asing akan terbiasa dengan nama-nama dalam bahasa Melayu kemudian nanti.

Percayalah. Bahasa Melayu akan menjadi bahasa penting di dunia jika kita benar-benar maju nanti. Untuk kita menjadi negara maju kita perlu menjadi pencipta. Untuk kita menjadi mencipta, kita perlu pakar kita sendiri. Untuk menjadi pakar yang boleh mencipta, pastinya mereka yang tekun dan boleh mengharungi cabaran. Yang lemah kita terpaksa tinggalkan buat masa ini.

Tinggal bukan dibiarkan begitu sahaja. Mereka diberi tempat ke pusat-pusat kursus teknik untuk mereka menjadi pekerja mahir pengeluaran produk berteknologi tinggi.

Pasukan bola negara terpaksa tinggalkan pemain yang masih cedera bagi meneruskan cabaran.

Pasukan askar terpaksa tinggalkan rakan yang cedera untuk meneruskan pejuangan demi pertahankan negara.

Yang cedera bila pulih akan bersama meraikan kejayaan.

Jom Gapena. Jom kita berhimpun dan berarak menuntut DBKL dan lain Dewan Bandaraya mengutamakan bahasa Melayu. Begitu juga GLC-GLC serta Agensi-agensi Kerajaan supaya menghormati bahasa Melayu. Jom Gapena.
Dari:
SYED HASSAN SYED ALI
Timbalan Presiden
Kelab Che Det.

Friday, November 8, 2013

TIDAK BERHAK MENJADI RAKYAT NEGARA INI

UPDATE

Di bawah ini adalah imbasan sebahagian dari leaflet sebuah "International School" yang menjalankan bisnesnya di bumi MALAYsia. Rasanya di antara key-figure yang operate sekolah antarabangsa ini adalah seorang Datin yang bukannya seorang rakyat asing?


Cuma teliti "Subjects Offered" di dalam imej di atas, matapelajaran bahasa....

English..ditulis "English Language"
Mandarin ditulis hanya "Mandarin"
French... as a foreign language...
dan
MALAY .... as a FOREIGN LANGUAGE? di sebuah sekolah International yang menjalankan bisnes di bumi MALAYSIA?

Artikel 152 -

Sekolah Antarabangsa... oklah tulis English ditulis English Language... French as foreign language..

kenapa Mandarin hanya "Mandarin"??? Kenapa tidak Mandarin as foreign language as well? Atau BAPAK VERNAKULAR sudah berjaya menukarkan negara ini kepada negara CHINA KOMUNIS yang bahasa rasminya bahasa Mandarin? (dari segi/perspektif  kedudukan "BAHASA" kebangsaan)

... dan "MALAY".. a foreign language here????!!

Apa pendapat anda?

C.I.S !!!!!!!!!!!!!!!! 


Artikel Asal


  • SATU BAHASA (152)
  • KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN (RN)
  • KESETIAAN KEPADA RAJA (RN)
  • Semasa MELAYU menerima kemasukan mereka yang ASING menjadi RAKYAT dengan cara yang mudah yang akhirnya TANAH MELAYU menjadi MALAYSIA (153)
  • Berbahas di Parlimen bukan berdemo dijalanan seperti berbaring di tengah jalan menghalang kenderaan Raja Melayu.


Apa kata mereka-mereka yang telah diundi untuk duduk di opis-opis Putrajaya dan juga mereka-mereka masih dok berdemo kalah undi?

Image Source (untuk bacaan lanjut - "MELAYU BERANI BERSATU" - KLIK DI SINI)


Sunday, November 3, 2013

Ah Jib Gor & Ah Yi Deng sabotaj Mukhriz?

UPDATE 3/11/13

Surat terbuka buat Ah Yi Deng (FB post)



Artikel Asal

Ah Yi Deng senada dengan Ah Jib Gor di Sg. Limau. Ah Yi deng kata sekolah cina akan kekal di bumi ini selagi ada bulan dan bintang. Maklumlah... pilihan UMNO sudah selesai.. dan Ah Jib Gor dapat apa yang dia nak.

Bulan dan bintang memang kekal kalau tidak kiamat. Untuk sekolah cina dan india kekal di bumi Malaysia adalah sesuatu yang tidak dapat diterima. Jadi untuk memperbetulkan keadaan ini, UMNO Ah Jib Gor dan UMNO Ah Yi Deng patutlah dihapuskan.

Yang kekal sehingga kiamat adalah bulan bintang dan bumi, negara Malaysia ini (harapnya) dan juga parti politik yang menjunjung Rukun dan Perlembagaan Negara yang sedia ada.

Ye lah.. pemilihan UMNO sudah habis maka akan keluarlah suara Ah Jib Gor dan Ah Yi Deng menjilat cina-cina cauvinis yang berkeliaran di bumi Malaysia ini.

Kita tengok sikit peratusan Sg Limau (dipetik dari blog Din Turtle, klik DI SINI)
Jumlah pengundi Sg Limau seramai 27,220 -
Melayu 25,300 ( 93 % )
Cina        1,842 ( 6.7 % )
dan kita padankan statistik di atas dengan perangai Ah Jib Gor dan Ah Yi Deng yang baru saja lepas dikencing LAGI di PRU13 baru-baru ini.

Watch this video.. dengar apa kata pakar sejarah yang terlibat dalam pembentukan negara Malaysia (deraf Perlembagaan Negara).. dengar apa kata para akademik... dan juga sebahagian daripada ibubapa..mereka-mereka yang bersemangat Malaysia seperti ahli politik Mukhriz... bukannya kata-ata ahli politik sseperti Ah Jib Gor dan Ah Yi Deng dan gerombolan mereka yang sealiran dengan dong zong, cina cauvinis dalam isu SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA ini..


Hanya Malaysia yang menjadi negara BERUK TUNGGAL di atas dunia ini dalam bab sistem pendidikan yang TIDAK NASIONALISTIK!! Thanks to 1-Malai Si Ya Ah Jib Gor dan Ah Yi Deng.

So amacam UMNO?? Tidak mau berubah juga lagi?

Apakata satu gerakan besar-besaran menubuhkan sebuah parti baru bagi menggantikan UMNO?

Or.. what say you PAS? PKR? Buang habis cauvinis, liberalisma... dan junjung Rukun Negara serta Perlembagaan...then..ini mungkin peluang terbaik untuk kamu memenangi hati rakyat yang berjiwa Malaysia.

Mana-mana parti yang menjunjung Rukun dan Perlembagaan MALAYSIA akan diundi di PRU14, bukannya UMNO - NGOK!!!



Sunday, October 20, 2013

Orang-orang UMNO dan gerombolan mereka : Peluang terbaik bagi PAS.....

UPDATE LAGI.... KAH! KAH! KAH!!!!!

SANTAI-SANTAI SELEPAS PEMILIHAN UMNO 2013
GEROMBOLAN NAJIB DALAM UMNO..



UPDATE 20/10/2013

Kekalahan Mukhriz kerana adanya peranan atau campurtangan Najib dengan jelas dapat dilihat kerana beliau tidak mendapat walau satu undi daripada Pahang, termasuk di bahagian Pekan yang dipimpin oleh Najib. Kesemua 14 bahagian di Pahang memberikan undi kepada calon status quo yang memperlihatkan mereka akur, tunduk dan patuh kepada kehendak Najib.
Shabudindotcom

*Kekalahan Mukhriz (Petikan dari GAP)
3) HISHAMUDIN HUSSEIN
JUMLAH UNDI BAHAGIAN ( 100 )
JUMLAH UNDI PERWAKILAN ( 54, 324
4) MUKHRIZ MAHATHIR
JUMLAH UNDI BAHAGIAN ( 91 )
JUMLAH UNDI PERWAKILAN ( 54, 948 )


Artikel asal

Impian PAS akan menjadi kenyataan, tetapi hanya jika sekiranya PAS benar-benar bercerai putus dengan parti chauvinis cina DAP.. bercerai putus.. bukan sekadar bermain wayang...

Impian PAS akan ternyata, sekira PAS benar-benar membersihkan partinya dari pengaruh Anwar Ibrahim... PAS dengan sebetul benar menolak Anwar Ibrahim.. after all... Anwar Ibrahim adalah bekas orang kuat UMNO...

Orang-orang UMNO telah memilih "gerombolan" mereka... ini adalah pilihan mereka, BUKANNYA pilihan orang-orang Melayu... hampir jelas sudah... sakaratul maut berada di sisi UMNO, setelah sekian lama berjuang untuk tanahair tercinta sejak zaman sebelum kemerdekaan sehinggalah ke era Perdana Menteri yang ke-4..... UMNO selepas itu telah mengidap AIDS, Sindrom Kurang Daya Tahan....  akibat SETIA-KAT-WANG.....dan kini sukar diselamatkan lagi...



Impian PAS hanya mungkin terhalang... jika sekiranya ada tertubuh sebuah parti lain ala PERKASA yang mampu membela tanahair ini....

Ataupun orang-orang Melayu yang masih ada dalam UMNO berbuat sesuatu diluar jangkaan.....


Saturday, October 19, 2013

Antara Yang Bertamaddun dengan yang....*^&%$@!!

Di Malaysia ini, jangan cakaplah ..... "Oh! Wa tatak tau babi tatak muleh sama itu olang Melayu.." .. 

Kita orang Malaysia respek mereka-mereka yang bertamaddun..

Respek Sama Lu !!!


Tapi kalau yang biadap, kurang ajar, dan *^&%$@!!...  mana-mana pun orang benci ..


(baca mengenai KBBI.. Kilang Beras Babi Ini)


Mari kita ambil tahu sedikit dari mana asalnya SPESIS .*^&%$@!! ini... Bukan semua orang yang ada di Malaysia ini terdiri dari SPESIS .*^&%$@!! ini

Thursday, October 10, 2013

Hormati Perlembagaan - atau kamu sememangnya PENDATANG..


Ini adalah NEGARA KAMI, TANAH KAMI iaitu Australia. Kami Australian yang memboleh serta membenarkan anda orang cina peluang untuk menikmati kehidupan di Australia ini. Tetapi apabila anda orang cina telah selesa di negara kami, mengapa anda tiba tiba mengadu dan merengek?

Bahasa: Kami orang Australian bertutur didalam Bahasa Inggeris, bukan bahasa Mandarin, Hokkien atau bahasa cina yang lain. Oleh itu, jika anda orang cina ingin menjadi sebahagian daripada masyarakat kita atau menyesuaikan keadaan disini, sila belajar bahasa kami iaitu Bahasa Inggeris.

Pendidikan: Orang cina yang menetap disini sepatutnya tidak boleh menuntut hak yang sama atau dengan sengaja mempersoalkan mengapa perlu berbahasa inggeris dan menghormati agama Kristian disini. Jika perkataan God (Kristian) itu menyinggung anda, maka saya selaku bekas Perdana Menteri mencadangkan anda orang cina perlu mencari negara lain untuk menetap.
baca seterusnya artikel dari GERAKAN ANTI PKR
 

CINA DI AUSTRALIA DIMINTA BERAMBOS !


Cuba pula kita tanya apa kata orang di bawah ini?

 

Monday, October 7, 2013

“They can’t act as if they are not bound by rules” - DAPIGS for you!


It means that DAP may face the possibility of being deregistered by holding the polls via a Special Congress, instead of a National Congress, but that is up to RoS (Registrar of Societies) and not for the court to speculate what would be or should be."


“We are merely acting on complaints lodged by DAP members. We received not one but many complaints,” he said, stressing that the dispute did not involve ROS.

Read more from JUST MY THOUGHTS



Friday, October 4, 2013

P.O.D.A.A.A.A.H !!! (to the Malayoosss..!!)


Mana "kita berjuang demi keadilan, tak kira kaum" PKR?

Mana "benteras kezaliman" PAS?

"BUT ...... if a hard core Bukan Melayu thug with a criminal record longer than three volumes of the Encyclopaedia Britannica is shot dead in a police shootout, all hell breaks lose. The tattoo-laden lowlife suddenly morphs into an soft, angelic kind-hearted mummy's boy who wouldn't hurt a fly. The police become the bad guys, and the lowlife's decomposing carcass gets buried under expensive wreaths and paraded around town with gangster and subversive politicians in tow, not that we can differentiate between the two."
 read more .. by KIJANGMAS PERKASA.. click HERE


Malayoo against Polis Diraja MALAYsia

Thursday, October 3, 2013

UMNO zaman la ni? Bole pigi daaa!!!


"Kalo setakat CEO GLC se-spesis Najib, Hishamudin, KJ, Saifuddin Abdullah, Idris Jala, Omar Ong, Nur Jazlan...lebih baik lantik terus cina lagi senang! Kurang-kurang dah tau yang cina memang sahlah tak akan tolong Melayu. Tak la sakit hati bonar doh!



Daripado lantik CEO GLC yang harap rupa paras saja macam Melayu...tapi jiwa dan otak memasing lobih liberal daripada cina...baik bunuh yor torus Melayu...habih citor!"

baca seterusnya...dari PANEH MIANG..

Kau buat lawak ke bhai?



Enchant1MST - Kepada Para Pembaca, Saya Merayu ....

Aiyoyo, Najib lantik Wong Chun Wai jadi ahli lembaga pemegang amanah

 

Wednesday, October 2, 2013

Mungkin ada diantara penyokong Pas masih tidak tahu apa hubungan Arwah dengan Tun Dr Mahathir serta pemimpin Umno yang lain..


"Keakraban itulah menyebabkan arwah sering kali dihina dan dicerca oleh penyokongnya sendiri dan beberapa pemimpin Pas.."
 baca artikel penuh oleh Pecah Palak Mikir...klik DI SINI...


Tuesday, October 1, 2013

..and before this it was WMD, now chemical weapons..

"Yes, the use of chemical weapons probably killed over a thousand innocent Syrians. But already about 200,000 people have been killed. Is it acceptable to kill unlimited numbers of innocent people with bombs, rockets and bullets but not with chemical weapons?"
CHE DET
read more HERE.....
 

Monday, September 30, 2013

.....tetapi sebaliknya kaum Melayu tidak diberi peluang untuk maju....


".....kerjasama antara British dan orang Cina juga membuatkan orang Melayu kehilangan banyak tanah, dirampas lombong-lombong emas dan timah serta dinafikan hak untuk menuntut ilmu...."

Nam Tien... read more HERE.. 


Thursday, September 26, 2013

Zombie Rules PJ?

"My problem with Najib is that every time he launches or announces or officiates something somewhere, I get an overpowering sense of mindless, needless wastage of the rakyat's money. And this Khazanah rep office in San Francisco is no different."
KIJANGMAS PERKASA


LATEST FROM DEMINEGARA

..... and the CONmen Go Marching In (updated) 


King Theoden , The mindless...

Monday, September 9, 2013

Unfortunately, some Malays fell for it


"The(y) forget that most often Chinese do not demonstrate on the streets for fear of the law. Although they complain the most and loudest, it is the Malays that is being used using disinformation and lies."




For or against, argue with the right facts first.
 It's All About Perception
By Major Huan Cheng Guan


continue reading at.....

Before Malays tricked by subversive to demo, get facts right

(KERAMBIT ASSASSINS'S)

Friday, September 6, 2013

Thank You Tanda Putera (and why DAP is so up against it)


Tanda Putera – a depiction from historical accounts

"The rest of the movie, including DAP members wrecking havoc and provoking the malays in Kuala Lumpur, are exactly shown as it had happened more than 44 years ago. Therefore, we could not fathom why would Lim Kit Siang and Lim Guan Eng are so against this movie."
- JEBAT MUST DIE

"They chanted Maoist slogans, sang ‘The East is Red’, and displayed portraits of Mao Tse-tung and the Red flag. The procession passed through the heart of Kuala Lumpur and tied up traffic in almost every major street in the city and provoked Malay bystanders with shouts of ‘Malai si!’ (Death to the Malays) and ‘Hutang darah bayar darah’ (Blood debt will be repaid with blood)."

People should watch this movie 
if they are too lazy to read books of our nation’s history.

Thursday, September 5, 2013

May 13 was NOT a racial riot, but the political manipulation by a few.



  • Son, if you wish to rewrite history, please do so among your other gullible and ignorant friends. But you are writing for public consumption. You have ended up being a fool.
  • Thus, based only by experience as a 5 year old boy living in the East Coast and using Kua Kia Soong’s laughable May 13 book as reference, we can already establish Stephen Ng’s expertise on the subject is next to nothing
  • Stephen should be thankful his chinese neighbours didn’t provoke the malays there in East Coast.
  • May 13 was NOT a racial riot. It was the work of a few politicians who capitalised on sentiments of the day. 
  • Yes because there were no DAP or Labour Party or Gerakan Party in Kelantan in 1969. Of course people in Kelantan lived harmoniously
  • Tun Mahathir was sacked by Umno more than TWO MONTHS after the racial riots. So Stephen Ng’s stupid assertion that May 13 happened because Tun Mahathir was sacked is not true at all. May 13 happened two days after the general elections.  
  • So Malay Dilemma which was not even written yet on 13th May 1969 was creating sense of insecurity amongst the Malays which caused the riots? Don’t you feel like an idiot now Stephen? 
  • This paragraph above is the most racist thing this Stephen ‘I am not a racist’ Ng had written. Tun Mahathir’s father wasn’t from India. He was born here in this country. How delusional can you be? 
  • So, since the chronology is all wrong, Stephen Ng had to improvise about this fictitious plot. 
  • The undeniable FACT is, DAP was the provocateurs! Why is this so hard to swallow? Of course MCA wasn’t involved in the victory procession and provoking the malays in Kuala Lumpur on the 11th, 12th and 13th of May 1969. MCA was with the Alliance. And they lost badly. Why on earth would Stephen Ng want to bundle up MCA as the guilty party as well? 
  • Couldn’t accept the reality that DAP then (and now) were racist to the core? 

And yet there are, still, some people who live in Malaysia and call themselves Malaysians, who hated UMNO so much...

so much so...

they could not differentiate between Malaysians and Melayu... between Melayu and Bumiputera.. between "pendatangs" and Malaysians..

they could not differentiate between UMNO and Kerajaan..

Please read:-

Malaysian Insider now takes below average columnists


by JEBAT MUST DIE


Syria - Who's Who?

UPDATE 05/09/2013




Original Post
Remember Hindon and Syy. Hamzah? Watch this...



Saturday, August 31, 2013

Sudah patut dibuang kerakyatan



Patriot Negara .. (KLIK)


vs

SI HARAM JADAH!!!

Hishamuddin Rais, Samad Said, Adam Adli dan yang sewaktu dengan mereka ini, sepatutnya sudah DIHARAMKAN untuk bernafas dibumi ini. Mereka hanya boleh bernafas dibumi lain, yang namanya bukan MALAYSIA...sekiranya mereka masih mahu bernafas..





Screenshot dari artikel terkini blog si haram jadah hishamudin rais...




Friday, August 30, 2013

Appreciating Jackie Chan

This video truly makes you appreciate how talented Jackie Chan is


Wednesday, August 28, 2013

Tuesday, August 27, 2013

Jamaludin Jarjis' TPPA - Kapten sudah tersasul atau tersewel


...the Malaysian Cabinet is NOT united in support of the TPPA.

Huge swathes of Gomen, INCLUDING Khazanah Nasional Bhd are NOT in support of the TPPA. The Civil Service (yes including the MITI folks) are not in full support of the TPPA. Many Civil Servants are being forced to do something they dont agree with.

Almost the entire nation is against the TPPA.  The NGOs are against the TPPA. Ayahanda Tun Dr Mahathir is dead against the TPPA. Utusan Melayu is against the TPPA. Syed Akbar Ali is against the TPPA. I know many of you readers are against the TPPA.



So who is the jerk-off who is in favour of the TPPA?

Read more from OUTSYED THE BOX, click HERE..

Thursday, August 22, 2013

Dahulu TUNKU, kini DATO SERI

UPDATE 3:30pm

Berikut adalah senarai Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang wajar dipertimbangkan untuk TIDAK DICALONKAN SEMULA, atau WAJIB DICABAR, atau TIDAK PERLU DIUNDI LANGSUNG oleh hampir 150,000 perwakilan di 191 Bahagian UMNO dalam pemilihan parti 2013... (KLIK DI SINI)



"Najibility" adalah rangkuman nama Najib dan Liability,yang mengambarkan dengan tepat siapa Najib hari ini dimata rakyat kalau dia terus terusan tidak mahu berubah dan dah tak boleh diubah lagi.Cuma Najib bernasib baik hari ini sebab dunia pemelaporan baik yang konvensional atau yang maya sibuk dengan Tragedi Maut Bas di Genting Highland untuk menyentuh pasal slogan haramjadah ini...

Artkel sebelumnya

Patek mohon ma’af tetapi patek ingin sampaikan perasaan orang-orang Melayu kepada Y.T.M. Tunku / Y.A.B. Dato Seri  :-

  • Pendapat-pendapat Tunku berasaskan kepada cherita-cherita yang di-bawa kepada telinga Tunku oleh orang-orang yang mengelilingi Tunku yang chuma suka mencherita kepada Tunku perkara2 yang mereka fikir Tunku suka atau patut dengar sahaja.
  • Tunku selalu "bertolak-ansor," ia-itu memberi kepada orang2 China apa yang mereka tuntut.
  • Orang2 China pula menganggap Tunku dan Kerajaan Perikatan sebagai pengechut dan lemah dan boleh di-tolak ke-sana ke-mari. 
  • Sebab itu orang2 China dan India membuat kurang ajar pada 12 Mei kepada orang Melayu.
  • Sabenar-nya, orang2 Melayu sekarang, baik PAS baik Umno, betul2 benchi pada Tunku, terutama orang2 yang di-hina-kan oleh orang China dan yang kehilangan rumah-tangga, anak-pinak, saudara-mara kerana tolak ansur Tunku.
  • Sa-balek-nya pula orang2 China tidak ada sedikit-pun hormat kepada Tunku. Mereka berkata Tunku "na├»ve" dan tidak ada kaliber.
  • Orang2 Melayu dalam Civil Servis, dari Perm. Sec. ka-bawah, pegawai2 tentera dan polis Melayu tidak ada lagi kepercayaan dan respect kepada Tunku
  • Patek sa-kali lagi mengulangkan ia-itu kenyataan yang patek buat itu ia-lah menchegah kejadian yang akan menambah perasaan benchi orang2 Melayu terhadap kerajaan dan menggalak-kan orang2 China menjatohkan lagi maruah orang2 Melayu.



Tuesday, August 20, 2013

Pulau Pinang di bawah DAP

Inikah yang se aliran dengan perjuangan PAS kini?


Malaysia adalah negara Islam. Pertama kali aku merasai betapa sukarnya nak cari makanan halal di negeri aku sendiri yang tercinta ini. Atau adakah orang melayu/Islam sudah terhapus di Pulau Pinang atau dianggap tidak wujud lagi di mata sang kapitalis cauvinist cina?

Suatu Bukti Pengusiran Orang Melayu/Islam Secara Terancang?? 

(ANAK SEBERANG) 

 

MALAYSIA DAH MACAM WAD GILA...!!!! 

(JKKK(P) KOTA SARANG SEMUT)

 

Wednesday, August 14, 2013

Kita pun ada peruntukan yang lebihkurang sama, cuma terlalu tunduk kepada salakan saja..

Sesiapa yang ingin memohon untuk menjadi warga Brunei dikehendaki lulus ujian yang mana calon tersebut wajib menunjukkan bahawa dia memahami BUDAYA dan BAHASA MELAYU.


Cara Sultan Hassanal Bolkiah 'AJAR' CINA DI BRUNEI
(GELOMBANG WANGSA MAJU)


 

Orang Malaysia? errr... siapa mereka itu? 

 

 

Wednesday, July 31, 2013

Motif sebenar pembunuhan pengasas Ambank?

UPDATE

[Gambar] Wajah Suspek Tembak Pengasas Arab Malaysian Bank

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah berkata, lelaki itu, yang dikenali sebagai Sei Ngan Chai, dipercayai masih berada di bandar.

More from FB..

are you guys sure the real name is correct?? "sei ngan chai" means someone with spectacles in cantonese language

ARTIKEL ASAL 
"Persoalan besar sekarang, walau pun Hussain bukan penjenayah tetapi bagaimana Setiausaha Agung DAP itu tahu bahawa pembunuh dan komplot pembunuhan itu tidak melibatkan gangster atau kumpulan penjenayah? Atau, Guan Eng DAP mahu membela kumpulan-kumpulan tersebut?"
Baca seterusnya DI SINI (Dr MIM)


Monday, July 29, 2013

UMNO dan (bakal) Presidennya?

Sejak hari itu, sudah berbulan-bulan umat Islam berpuasa di bulan Ramadhan. Dan sejak hari itu juga, sudah bertahun-tahun umat Melayu berpuasa, MENAHAN DIRI.

Mereka kini terlalu DAHAGA. Ditambah pula cuaca panas yang tidak menentu sejak akhir-akhir ini. Bukan tiada susu untuk diteguk sekadar menghilangkan haus. Tapi susu diberikan kepada KERA-KERA di dalam hutan!

Keadaan semakin kacau-bilau...


I LIKE!!!.. I LIKE!!!.. I LIKE!!!


HARIRAYA KINI MENJELANG TIBA
MARI KITA BERHARIRAYA..
MERAYAKAN HARI 
BERAKHIRNYA SUATU
KEDAHAGAAN 
YANG TELAH SEKIAN LAMA!!!!!

Sumpah kita menjunjung kedaulatan negara!
Sumpah kita memelihara dan mempertahankan Rukun Negara!
Perlembagaan kita Perlembagaan MALAYsia !!!

bukan menyemburnya dengan air liur basi!!!
Jangan kita buat-buat lupa!! Jangan kita MEROGOL !!!

Sunday, July 28, 2013

Do we realise that the root of the problem is....

UPDATE 28/7/13 AM

Luahan Ikhlas Bekas Pengerusi PIBG SK Seri Pristana Terhadap Cikgu Nasir Yang Perlu Kalian Baca.. 

(ANAK SEBERANG)

Secara ikhlas dari beliau amat dedikasi orangnya, Saya mohon serta merayu dan saya sanggup melakukan apa sahaja termasuk mengadap pihak atasan bagi memastikan GB kekal di SK Seri Pristana,Saya mohon pada Allah memberikan kekuatan pada GB Cikgu Nasir tabah dalam dugaan dari Allah s.w.t ,saya yakin dan percaya ada hikmahnya disebalik kekusutan ini.

(Ahmad Shazli)



UPDATE 26/7/13 AM

Luahan Hati GB SK Pristana? Kecewa dengan Pemimpin UMNO?

(DUNIA CACAMARBA

 

 FITNAH PERKAUMAN : PEMIMPIN KITA TERLALU LEMAH UNTUK PERTAHANKAN BANGSA MELAYU ! 

(GERAKAN ANTI-PKR)





UPDATE 9:30PM
UPDATE 10:50PM


The HM was ordered to go on leave while the Ministry decides. Kita tunggu dan lihat samada gomen bacul akan terus menerus bersikap bacul.


Artikel Asal

Nampaknya, ia bermula apabila Guneswari Kelly membuat posting to FBnya DI SINI. Di antara yang terawal memainkan isu ini di laman blog adalah blogger Amenoworld. (Hot : Kanak2 Sekolah Ini Makan Dalam Bilik Air. [MP Tolong Alert])


  • Komplen Guneswari adalah "making our children in suffers".
  • Siapa "our children" itu? - "our non-muslim children".
  • Bila "treatment" ini? - "during puasa month"
  • Siapa yang membuat aniaya ini mengikut Guneswari? - "sekolah KEBANGSAAN sri pristana", "MALAY school", "1 Malaysia".
  • Tuduhan Guneswari (emak kepada seorang pelajar di sekolah tersebut) - "No food serve n no canteen", "full of bacteria", "horrible smell"
Penjelasan pihak sekolah seperti yang dilaporkan oleh mStar (Isu Kantin: Guru Besar, Pengerusi PIBG Terima Tekanan) antara lainnya adalah:-

Penjelasan Pengetua:-
  • semua murid telah menggunakan bilik persalinan itu sejak Mac kerana ruang di kantin sekolah tidak mencukupi.
  • Kemasukan pelajar meningkat melebihi 500 murid pada tahun ini. Malah kami tidak mempunyai bilik kelas yang cukup.
  • Saya hanya memutuskan untuk memindahkan mereka ke bilik tersebut kerana kebanyakan murid-murid duduk di atas rumput atau berhampiran longkang kerana ruang yang terhad
  • Beliau berkata, kantin sekolah itu ditutup lebih seminggu yang lalu kerana kerja pengubahsuaian. Kerja pengubahsuaian sudah berakhir minggu lalu
 Kata Pengerusi PIBG:-
  • ahli persatuan itu menyedari situasi itu apabila ia dibawa ke dalam Mesyuarat Agung Tahunan (AGM).
  • "Sebagai ibu bapa, saya rasa ia bukan idea baik tetapi keputusan bukan terletak di tangan saya," katanya.

Berdasarkan kedua-dua artikel ini (Komplen Guneswari dan laporan mStar), dapatlah kita rumuskan bahawa:-
  1. Ianya melibatkan bilik persalinan (changing room) - bukan bilik air atau bathroom (seperti yang ada disebut oleh Guneswari lalu dijadikan tajuk artikel oleh Amenoworld). Bukan juga jamban (toilet) seperti yang digembar-gemburkan oleh pihak-pihak lain di laman sosial.
  2. Waktu Isu - Ianya tercetus hanya apabila kantin sekolah ditutup untuk pengubahsuaian yang mengambil jangkamasa lebihkurang seminggu.
  3. Kenapa tercetus - infrastruktur sekolah yang tidak dapat menampung bilangan pelajar yang ramai.

Persoalannya:-
  • Kenapa Guneswari membuat posting FBnya  pada bulan Ramadhan dan tidak seawal bulan Mac apabila bilik persalinan berkenaan mula digunakan untuk mengelak pelajar-pelajar makan di atas rumput berhampiran longkang?
  • Kenapa tidak sabar-sabar menunggu siapnya kantin? Kenapa harus tergesa-gesa menimbulkan isu ini? (Kerja-kerja mengubahsuai yang mengambilmasa lebihkurang seminggu telahpun siap sejak Isnin lepas)
  • Kenapa setelah menamakan sekolah tersebut sebagai sekolah kebangsaan, Guneswari menulis "My child in a mess at Malay school"?
  • Punca sebenar isu ini tercetus adalah kerana sekolah tidak dapat menampung bilangan pelajar yang ramai.


Comment by a parent (source)
“This has been done months before Ramadan. I am puzzled why do people bring it up now? My daughter prefers to eat there as it is clean and even I have been in the room myself.”
When asked whether she agreed to have the changing room to be used as the makeshift canteen, Zainah said: “Yes. Because the place is clean, this school is a new school so the cleanliness and hygiene are kept in optimum condition.Better than eating next to the drain.”

Ulasan

Masalah "kedaifan" sekolah-sekolah kebangsaan bukanlah masalah SK Sri Pristina sahaja, malah boleh dikatakan sebagai masalah umum/biasa bagi sekolah-sekolah kebangsaan yang lain diseluruh negara. Jadi SK mana pula akan menjadi isu selepas ini? Siapa sebenarnya bertanggungjawab untuk menyelesaikan isu sebegini "once for all" yang sering dihadapi oleh sekolah-sekolah kebangsaan?

Menteri TS Muhyidin Yassin mengarahkan siasatan dibuat. (ramai juga yang menyuarakan agar siasatan bukan sahaja dibuat terhadap SK Sri Pristina tetapi juga kepada pengadu)

Apa kata Timbalan Menteri? 
“Nasir has apologised and we have accepted it, but the ministry will have to decide on what action to take against him, rest assured, we will do what is necessary,” he said.
I will suggest to the ministry to provide more funds for SK Seri Pristana for upgrading purposes. I will start the ball rolling by giving them a donation of RM10,000,” he said.
Setujukah PM kita?


Apa kata MIC, MCA, DAP, PKR dan PAS?

‘Sack the headmaster’

Commenting on the calls by public who asked for actions to be taken against headmaster Mohd Nasir Mohd Noor for making such decision, Zainah said: “It will be a great loss for the school.” (source)

Apa kata Farah Asyikin, anak kepada Pengetua SK Pristina? (KLIK)


Cadangan untuk penyelesaian secara menyeluruh?

Inikah halangannya?

"...the PM who was disappointed by the DAP inspired Chinese Tsunami in PRU13 and only saved by the charitable Malays who he almost never listens to and who nevertheless once again came to UMNO's rescue in the last election..."


Nota kaki

Racism?

SK Sri Pristina mempunyai pelajar seramai 1,300 orang dan hanya 28 pelajar sahaja adalah pelajar bukan Melayu. Isu ini nampaknya telah "meruntuhkan" sebuah sekolah Kebangsaan yang majoriti besarnya pelajar-pelajar Melayu bersekolah dan mungkin akan menyebabkan seorang pengetua yang begitu berdedikasi (mengikut testimoni anaknya) hilang semangat pendidiknya. Ianya "diruntuhkan" oleh emak seorang pelajar "minoriti" yang gendang perangnya disambut oleh parti-parti politik MIC, MCA, DAP, PKR dan PAS serta juga malai-yoos.

Sekolah Kebangsaan yang racist-bigots dan malai-yoos hendak "runtuh"kan
The school was ranked as the best school in Kuala Selangor, until its ranking dropped to number two, this year. (source)

Dan tindakan PM apabila "disalak" bertalu-talu...(only some of it, there's still many more incidents)
  • Ingat Cikgu Siti Inshah & seorang pengetua di utara? (KLIK)
  • Ingat orang Melayu yang kena ketuk ketampi, kerajaan pula hantar menteri ke negara China untuk minta maaf? (KLIK
  • Ingat isu gereja molotov-cocktail Burn baby Burn? (KLIK)
  • And of late.......(KLIK)

Related Posts with Thumbnails