Thursday, June 7, 2012

Satu lagi janji "bulan bintang" PAS Klate

Pada zaman dahulu, orang Kampung China, akan ke pengkalan kecil bot Gok Kapor untuk menyeberang ke Palekbang dengan bot. Tambangnya 30 sen sehala.

Lebih sedekad yang lalu, orang Kampung China ramai juga "bersoksek-soksek", ura-uranya kerajaan negeri akan mengambilalih sebahagian dari tanah-tanah (sudah tentu dibayar pampasan!) yang terlibat dalam laluan projek membina jambatan dari Gok Kapor ke Palekbang.

Pada hari ini, tiada lagi pengkalan kecil bot di Gok Kapor. Di seberang Palekbang sana, masih ada lagi batu asas ini?

(BATU ASAS PROJEK JAMBATAN KG CHINA - PALEKBANG ?)

Tak payahlah diulas lagi gula-gula "bulan-bintang" PAS ini. Dah ramai yang menulis, di antaranya:-


.... dan selang beberapa hari dulu Pok Nik merasmikan upacara "pecah tanah" TOLL-FREE highway... satu lagi "batu asas" atau "batu tanda" janji "bulan-bintang" PAS:-


Dengar khabarnya, gambar lakaran laluan lebuhraya di atas disediakan oleh JKR, di "songlap" oleh PAS untuk dibuat poster upacara pecah tanah ini. Dengar khabarnya juga, exco kerajaan yang berkenaan tidak hadir dalam upacara ini. Begitu juga wakil-wakil yang sewajarnya dari JKR, TNB, Pejabat Tanah dan lain-lain. Tak kan "DIF-DIF KEHORMAT" hanyalah Pok Nik dan Husam saja? Betul ke khabar-khabar ini? Yang pastinya PAS sudah lancar tabung mintak derma nak buat lebuhraya TOLL-FREE. Tak terasa sedikit lucu ke?

Apa-apa pun marilah kita renung "batu asas jambatan" dan "tanda pecah tanah lebuhraya" ini dan kita tanyakan diri kita sendiri... "aku kah salah seorang dari mereka, yang percaya kepada janji-janji manis PAS Pok Nik dan masih setia menunggu janji-janji bulan-bintang PAS untuk jatuh ke riba?"

Sebagai seorang yang memakai serban di kepala dan jubah di badan,   Pok Nik tidak terasa apa-apa detik dihati ke apabila "sign" tanda pecah tanah lebuhraya tu? Agaknya, hati akan menjadi "lebih terang" bila dapat minum air yang lebih jernih dari kepala-kepala paip, kut?


Related Posts with Thumbnails