Saturday, June 12, 2010

Racist Pig


Diumpamakan....

Kita telah gagal menyekat penyelinapan masuk seekor babi yang badannya penuh dengan virus H1N1. Apa nak buat? Kita terlepas pandang. Kini babi tersebut telah berkeliaran dalam kawasan kita.

Ya. Mungkin kita dapat jejak babi H1N1 tersebut. Kita tembaknya mampos dan gali tanah 7 hasta dalam untuk menimbusnya. Tetapi virus-virus yang dibawa bersama babi ini telahpun tersebar di ruang udara dan telahpun juga menjangkiti orang. Apa nak buat?

Sebagai seorang warga negara yang bertangungjawab, yang benar-benar menganggap negara ini negara tanah tumpah darahnya, benar-benar seorang yang berjiwa negara Malaysia.......

walaupun telah dijangkiti H1N1....

dia sepatutnya rela dikuarantinkan di hospital khas, memakai penutup muka, mengamal kebersihan pada tahap yang lebih tinggi, mengikut nasihat doktor.....

Bukannya berada di luar sana....tanpa penutup mulut.... berteriak ....

猪 !  猪 !  猪 !
PIG! PIG! PIG!
BABI! BABI! BABI!

sedangkan diri sendiri dijangkiti atau kata lainnya dirosakkan oleh seekor babi...

KITA SAMA-SAMA BERUSAHA UNTUK MENCEGAHNYA DARI TERUS MEREBAK

Dalam hal "RASUAH" pula, jangan begitu pantas dan lantang menuding jari kepada orang yang menerima rasuah sedangkan diri sendiri yang menghulur rasuah. Diri sendiri yang menggalakkan rasuah. Diri sendiri yang mengamalkan BUDAYA KAU-TIM.

Siapa yang membawa masuk BUDAYA INI asalnya? Siapa yang gemar mengamalkan BUDAYA INI hingga sekarang? Mana ada PENERIMA sekira tiada PEMBERInya? Nak terima apa, kalau tiada yang sudi memberi? Fikir-fikirkanlah tentang siapa sebenarnya yang MEMULAKAN.

Kenapa begitu lantang memarahi seekor kucing yang dijamu matanya dengan pandangan seekor ikan panggang panas, terpampang luas tanpa ditudung saji?

Fikir-fikirkanlah sebelum menuding jari kerana mungkin anda tidak kisah bergelumang dengan virus H1N1 sehinggakan menjangkiti orang lain, yang asal sihat tubuh badannya. Jangan jadi BABI dan berteriak BABI!.

Nanti terpalit gelaran SAD FILTHY RACIST PIG !!!
http://pumapac.org/wp-content/uploads/2009/05/liddy-pig.jpg

Read these if you like to understand more on what is being said above. These classics are not to be missed, trust me! :-
Related Posts with Thumbnails