Friday, July 4, 2014

Jiwa Melayu? - Antara Yakut & Takut


BAHALOL?

(ya kut?)

"Itulah kalau diri sendiri pun tidak cekap serta kontang idea, dan lebih percaya kaum lain hingga tergamak memandang rendah keupayaan bangsa sendiri...letaklah Shamsul ni jadi Presiden Amerika sekalipun, dia tetap akan masuk kategori bahalol."
"Semasa Hassan Marican menerajui Petronas, adakah beliau juga tidak berminat pada kecekapan? Tapi Hassan tetap berjaya mengembeleng sepenuhnya 'otak' dan 'tenaga' Melayu hingga Petronas tersenarai syarikat ke-8 paling untung di dunia dalam Fortune Global 500 dan One Of The New "Seven Sisters", iaitu sebelum munculnya nama Shamsul sebagai CEO. Tak perlu pun Hassan Marican bawa masuk bukan Melayu sebagai VP atau EVP dalam Petronas untuk memajukan Petronas atas alasan kecekapan kononnya."

Adakah agenda Melayu Tun Razak dijiwai anak sulongnya sendiri?

(tak kut?)


Selagi negara ini diterajui si liberal, selama itulah nasib Melayu tampak semakin kelam dan suram.

Credit to PANEH MIANG

Sudah hilang jiwa Melayu 


"Jika ada satu keputusan yang saya buat dalam beberapa bulan lepas yang semakin terbukti bahawa ia adalah betul, ianya adalah keputusan saya untuk menolak tawaran untuk menjadi Pengerusi Majlis Konsultansi Perpaduan Negara (MKPN) atau lebih dikenali dalam Bahasa Inggerisnya sebagai National Unity Consultative Council (NUCC).



Saya menolak tawaran itu kerana saya khuatir saya akan menjadi alat untuk memanjangkan tuntutan-tuntutan pihak-pihak tertentu yang senentiasa mencari peluang untuk menguatkan kedudukan mereka dengan menghakiskan hak-hak orang Melayu dan anak-anak negeri Sabah dan Sarawak dan kedudukan agama Islam, sambil mengekalkan hak-hak mereka.



Saya takut kiranya saya akan menjadi pengkhianat” kepada bangsa Melayu dan agama Islam. Saya berbuat demikian sebelum saya mengetahui komposisi dan nama ahli-ahli MKPN."
- Bekas Ketua Hakim (klik DI SINI)


"Ia bererti, paling kurang, bahawa setelah BN berhempas pulas untuk memenangi PRU 13, ia mengketepikan pengundi-pengundinya untuk mengambil hati pembangkang. Jika demikian untuk apa penyokong-penyokong BN terutama sekali UMNO berkerja keras untuk memberi kemenangan kepada UMNO dan BN?"



Trust me.. kata Najib...  



Trust me (lagi)... kata Najib...




(snapshot widget dari blog DinTurtle)
 
Related Posts with Thumbnails