Tuesday, March 13, 2012

Gatal yang tidak boleh digaru...


Eversince I took  ...L I S T E D!!! off from public viewing, I still could not get rid of this "itch", that is to re-produce or re-publish article by other bloggers which I love to share with readers. I guess I will  tend to my "itch", here, once in a while, as I feel like it.

The difference is, in ...L I S T E D!!!,I used to publish only snippets of the article, but here, I guess I will publish in full (with a little of "cosmetics" here and there).

So here it is.. a recent article by TUKANG DOK PEGHATI.



The PARASITES that live within your PARTY..

 

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Ada orang kata Kak Ijat telah berKORBAN.. Walaupun sebenarnya Kak Ijat 'RESIGN' pasal tempoh JAWATAN Senatornya sudah 'EXPIRED', namun tak ada siapa pun menyebutnya.. Dalam KONTEKS ini, kita PERCAYA Kak Ijat TIDAK pergi begitu sahaja.. Sudah tentu ada peRANCANGannya demi memastikan UMNO TIDAK diJEJASkan oleh ISU berKAITan dengan KELUARGAnya.. Jika PEMIMPIN itu benar-benar PEMIMPIN yang TULEN, dia pasti akan BANGKIT daripada keJATUHannya.. Jadik, baik PENYOKONG atau pemBENCI Kak Ijat dalam UMNO, siapa TAHU hayat POLITIKnya mungkin jauh lebih PANJANG lagi?

Pada kitalah, ISU Kak Ijat sebenarnya sangat REMEH.. ISU ini hanyalah ISU dalam sebuah syarikat KORPORAT yang menDAPATkan PINJAMAN kerajaan untuk menJAYAkan PROJEKnya.. Apakah ISU sebegini TIDAK berlaku di luar sana? Apakah ISU ini TIDAK ada di dalam Kerajaan NEGERI PR? Ada.. Cuma ianya TIDAK diperBESARkan dan diHEBOHkan.. Sebaliknya Kerajaan NEGERI PR berjaya 'COVERLINE' dengan BAIK dibantu oleh JENTERA PROPAGANDA mereka.. Kena pulak JENTERA PENERANGAN UMNO dan para JURUBLOG upahannya lebih SIBUK nak berTELINGKAH sesama sendiri..

Inilah MASALAHnya.. Dengan segala macam keLEMAHan yang ada dalam PR, dengan semakin DEKATnya tarikh PRU-13, kita masih menyaksikan perTELINGKAHan sesama PEMIMPIN, ahli dan PENYOKONG UMNO.. Inilah 'PENYAKIT' dalam UMNO.. DS Najib patut 'TAKE NOTE' bahawa 'PENYAKIT' begini WUJUD kerana ramai ahli-ahli dalam UMNO khususnya dalam HIERARKI kePIMPINan PARTI sebenarnya TIDAK mengHORMATi kePIMPINan DS Najib.. TIDAK seperti mana kePIMPINan Tun Dr. Mahathir yang TEGAS, mereka TIDAK ragu-ragu untuk mengUGUT jika keMAHUan mereka TIDAK diPENUHi..

Kenapa ini berlaku? MUDAH aje.. Bukan dalam PAS aje ada PARASIT seperti yang diDEDAHkan oleh Datuk Hassan ALI.. Dalam UMNO lagi BANYAK.. Bukankah PAS dan PKR itu sebenarnya LAHIR daripada UMNO jugak? UMNOlah sendirilah INDUK kepada PARASIT-PARASIT itu ZAMAN berZAMAN.. Sejak dulu lagi TIDAK akan PRESIDEN UMNO yang BERJAYA mengHAPUSkan para PARASIT ini.. Sebaliknya, sehabis HEBAT mereka pun hanya mampu 'MENGEKANG' aje macam Tun Dr. Mahathir.. Kalau macam PM sebelum DS Najib, dia memang 'penTERNAK' dan pemBIAK baka para PARASIT ini..

Bagaimanakah untuk mengHAPUSkan para PARASIT ini? Sukar.. Amat sukar.. PARASIT ini walaupun KONONnya mereka mengaku 'Taat-SETIA' dengan UMNO, mereka sebenarnya saling berINTERAKSI dengan PARASIT lain dalam PAS dan PKR.. Dengan kata lain, mereka ini macam ILLUMINATI jugaklah, ada aje dalam mana-mana PARTI untuk menjadi 'PENGUASA' atau 'PUPPET Master'..  Mereka akan mengawal segala ISU yang diMAINkan agar TIDAK menJEJASkan sesama mereka walaupun nama PARTI mereka akan BUSUK.. Biarlah PARTI hancur tetapi mereka KEKAL sebagai PARASIT..

Namun demikian, hanya ada satu CARA sahaja untuk mengHAPUSkan semua para PARASIT ini sekaligus.. Hanya jika UMNO dan PAS berKOMPROMI atau sekurang-kurangnya BERSATU dalam ISU-ISU berKAITan kePENTINGan ISLAM, Melayu dan keSULTANannya.. Dengan kata lain, jika ISU sebegini diBANGKITkan, baik UMNO atau PAS akan mempunyai penDIRIan yang SAMA.. Namun demikian, secara REALITInya mampukah UMNO dan PAS berbuat demikian? Cukuplah diKATAkan MUSTAHIL.. Malah, para PARASIT tersebut sudah pun berSEDIA untuk memastikan ianya TIDAK berlaku.. Itulah MALANGnya nasib UMNO dan PAS ketika ini..

Wallahualam..
Related Posts with Thumbnails