Friday, September 10, 2010

IGP vs Menteri KDN

HARIRAYA UPDATE

"Hishamuddin be warned!" - A Voice

"This sounds like double talk by the Ministry of Home Affairs" - OutSyed The Box

"Hisham said yesterday he was not aware of any kind of interference from KDN.." - Just Read

UPDATE 09/09/2010

Respect the professionalism of the Police Force

by The "thirteen million plus Ringgit" guy rambles…. (BigDog)
Original post:-
IGP ada buat press conference. Dia kata ada pihak ketiga dok mengacau kerja-kerja polis. Pihak ketiga ini termasuklah Kementerian dia sendiri. KDN la tu! Kementerian lain mana boleh bagi arahan kepada polis.

Ingat tak beberapa ketika dahulu ada suratkhabar cina muatkan berita yang IGP tak disambung kontrak, akan disarakan, berhenti kerja? Suratkhabar cina tu kena tegur dek Hishamuddin kan? supaya jangan terbitkan berita khabar angin. Dari mana suratkhabar cina tu dengar desas desus tu? Mesti dari sumber yang power kan? Kalau tak, mana berani keluar berita khabar angin kan? Dari IGP sendiri ke? Atau.... dari Pak Menteri KDN sendiri? Eh! Apa cerita namewee yang kena soal siasat tu? Lepas lagi ke walaupun dah berkali-kali dok buat kerja haram jadah tu? Ada apa-apa  ke antara budak cina ni dengan suratkhabar cina dan sumber desas desus yang power tu? Ke ada juga tokeh-tokeh besar kat belakang tu sebagai pihak ketiga?

Namun begitu, sehari selepas menafikan laporan suratkhabar cina tu, Hishamuddin sahkan pula perletakan jawatan IGP, PULAK DAH? Dan cerita 'pihak ketiga' ni memang dari sejak bulan Mac dulu lagi.

Saya tak dengar berita semalam. Tapi katanya, Hishamuddin 'clarify' yang dia tak tahu menahu pasal ni?  Betul ke? Susah ni, kalau pasal  IGP sendiri pak Menteri KDN tak tahu menahu. Ye la, kalau dibuatnya orang lain, contohnya kalaulah dibuatnya kumpulan Al Maunah menawan Putrajaya dan KDN  tak dapat mengesankan pergerakan ini dari awal lagi, teruklah negara ini.

Atau Hishamuddin tak pernah bertemu mata dan  bertegur sapa dengan Musa Hassan? Pelik sungguh ni, big boss dan top man buat hal masing-masing  dan saling tak khabar mengkhabar dalam satu pejabat ni.

Cerita 'pihak ketiga' ni consistent sejak Mac dulu lagi. Tapi cerita IGP nak nak tamat kontrak kerja ni, sekejap nafi, sekejap sah. Berbelit-belit macam ular kena palu.

Kalaulah saya  nak laksanakan suatu bancian kat blog ni tentang siapakah yang anda lebih berminat  atau lebih percaya di antara dua orang ini. Apa agaknya keputusan bancian tu ye?

(A) Musa Hassan
(B) Hishamuddin Hussein

Tak payahlah buang masa la kan? Anda sendiri pun dah tentu dapat agak keputusan bancian tu. Saya pun rasa yang sorang itu akan kalah teruk dalam bancian ini !!! Entah-entah K.O. terus sebaik saja loceng dibunyikan. Tersungkur tak bangun-bangun pada round pertama lagi agaknya.

hhhmmmm... mereka berdua ni tak bertegur sapa? Dah berapa lama tu?

Mungkin kita dapat hint sikit dengan menengok prestasi PDRM dan prestasi Menteri KDN, kut?




Related Posts with Thumbnails