Monday, August 8, 2011

Memakan harta anak yatim dan orang susah - Agama apa ini?

Susulan dari ribut peristiwa serbuan JAIS yang sedang hangat diperkatakan kini. Yang menarik untuk dilihat berikutan dengan peristiwa ini, bagi saya adalah:-

1. PAS dan Hassan Ali.

Tidak ingin mengulas dengan lebih lanjut, cukup sekadar mengatakan bahawa PAS terus menerus membogelkan dirinya yang kononnya memperjuangkan agama. Agama apa? Penganut Agama Setan?

2. "Kristian" semakin naik kepala.
Ditulis "kristian" kerana ianya merujuk kepada segolongan yang kononnya beragama kristian, yang sedang diperkudakan oleh DAP. Ini politik, bukan agama kristian dan penganut-penganut agama kristian yang kita kenal.
Mengambil kesempatan terhadap kerajaan yang lemah dan sentiasa melutut, dari isu "Allah" berlanjutan pula ke isu "al-kitab", kini mereka semakin bertambah ghairah mencabar. Nak jadikan "gereja" mereka sebagai "sanctuary" pula?. Sila baca artikel PURE SHIITE yang dipetik oleh LISTED!!! (KLIK DI SINI)
(AJARAN AGAMA KRISTIAN atau AJARAN DAP NI?)

Tetapi yang paling menarik di sini adalah artikel dari GERAKAN ANTI-PKR dan WAKE UP! yang juga dipetik oleh LISTED!!! (KLIK DI SINI).

Apa yang menarik?
  • Jumlah kutipan zakat di Semenanjung (tidak termasuk negeri Melaka & Negeri Sembilan?) melebihi RM1 billion pada tahun 2009. Bagaimana pula tahun 2010? Baca petikan ini kenapa orang "TERPAKSA" menjadi murtad?
  • Kemana perginya? 80% FISABILILLAH..... (betul ke diejanya ni?) Ke Bisa bayar BIL lah? Sebat bukannya sabil? Baca artikel Apocryphalist yang diterbitkan oleh WAKE UP!
 
RM800 juta lebih untuk BISA BIL (@ sebat) LA..?


BTW, dengan yang ini pun nak juga lemah lutut lagi ke?


Related Posts with Thumbnails