Thursday, August 18, 2011

Orang Melayu - WHAT SAY YOU ??


Cuba orang Melayu di Semenanjung imagine..... kalaulah Pakatan PKR-DAP-PAS berjaya menawan Putrajaya dalam PRU akan datang.... cuba imagine bagi pihak PAS... apa yang PAS dapat raih dari kemenangan itu...


Sudah tentu PAS sebagai parti terbesar dalam pakatan tersebut, ketuanya akan diangkat sebagai PM. Haji Hadi ke? Itu kalaulah tiada persaingan dari Bung Anwar bin Ibrahim... Mana boleh Lim Kit Siang kan? Ye ke? Yaaaa!!!!

Haji Hadi sebagai PM? Meeting dengan Barak Obama? Kemudian beri ucapan kat United Nation dengan dihadiri oleh Netanyahu? Atau beliau diganti oleh Nik Aziz kerana Haji Hadi sibuk dengan urusan lain? Ok..ok.. dapat mula nak merepek ni...

Kembali semula kepada topik... kedudukan PAS selepas menang...

Walaupun parti terbesar, tapi rasanya, PAS adalah yang terkecil dan cute-mute dalam pakatan tersebut. Dahlah tak menang langsung kat Sarawak. Kalau nak ada chance pun, mungkin hanya di Kelantan, tempat tak ada DAP. Kedah? Tengoklah nanti. Sekarang ni pun suara satu ADUN DAP lebih kuat dari semua ADUN-ADUN PAS termasuk MBnya sendiri (rujuk isu operasi pusat hiburan di bulan puasa)

Tempat yang ada, DAP telahpun mengorak langkah membodek calon-calon Melayu yang berangan Mat Jenin. Eh! gaji MB besau apa?!! itu tak kira gaji tak rasmi lagi!  Perlembagaan punya pasal, takyah la lagi DAP menyerah kepada PAS macam berlaku kat Perak dulu. "Kali ini mesti orang kita (dalam bahasa cina)!!" kata DAP. "Tak payah lagi Ngeh dan Nga kena apit MemberBoneka kiri kanan 24jam!", tegas DAP lagi (juga dalam bahasa cina)

Honestly la! orang PAS... betul ke PAS dapat mengemudi pakatan sekiranya menang nanti? Bulan puasa ni, tak baik tipu! Tolak point puasa kamu nanti! Tuhan tahu apa dalam hati kamu!

PKR mana ?? Tak citer pun??

Tak yah lah! Kita cakap pasal PAS dan DAP saja. Sikit-sikit bolehla selit pasal PKR nanti...

Kerana YDP Agong (mohon ampun Tuanku!), Lim Kit Siang berputih mata nak jadi PM tapi tak kan nak berhenti di situ saja. Biarlah bergolok bergadai alang-alang menyeluk pekasam tu!.

Ok.. apa akan jadi?

Hari demi hari akan keluarlah spin negative mengenai Haji Hadi ni yang diangkat jadi PM. Toleh ke kiri, Sg. Buluh masih ada penghuni, bila nak keluar nih?!! Haji Hadi ni pun liat juga! Bukan senang nak bawa usul pindaaan perlembagaan nih! Yang Sg Buluh kalau dah keluar pun akan kerepot juga nanti, akan dah habis "energy nakal"nya.

Amacam kalau Hj Hadi yang sebenarnya memang tak layak dan tak perform langsung sebagai PM kita ganti dengan:-
1. Nik Ajis - Langkah Mayat Saya Dulu kata Karpal!! (sapa nak langkah sapa ni?)
2. Husam? - Berapa harga gadaian bangsa Ar-Rahnu kita nak kena consider ni?

Why not Azmin PKR since bos masih kat Sg. Buluh? Kita hantar Ngeh dan Nga sebagai pengapit 24jamnya nanti? Sure melompat Azmin ni dengan gula-gula PM ni!
Or why not calon kita sendiri?
  • Yang ni muda sangat, lagipun tak original!
  • Yang ni bila pula nak sign borang keahlian nihhh!!??
Wahhhh!!! Makin ramailah melayu-melayu Mat Jenin bila stake sudah di ''up" kan dari possible MB kepada "possible MB dan PM". Berebut-rebutlah melayu-melayu Mat Jenin mengisi borang DAP nanti! Semuanya ini kerana YDP Agong nak orang Melayu sebagai PM dan Sultan-Sultan juga nak orang Melayu sebagai MB ! (ampun Tuanku!)

Lecehlah YDP Agong ni! Sultan di negeri-negeri pun payah juga nih!!

Okay! Sign decree ni! Mulai besok Malaysia kita tukar jadi republik! Kita pakai Presiden pula!!
1. Haji Hadi (Na'u zubillah!!)
2. Husam (Over my kambing janapari!!)
3. Azmin (You are talking.. I am listening ...let's talk until kambing janapari comes home..)

4. Proxy DAP... Yesssss...bosss!!!
Next day, a republic Malaysia with new set of Constitution was announced to the world...


Days to come... LKS was the first President of Malaysia with LGE as the first PM. Theresa Kok  announced "Evangilical Christian" (a nicer word for DAP's Kristian) as the official religion and Wee Ka Siong proclaimed Mandarin as the official language with chinese vernacular school as the national school (credits to Najib)

MALAYsia now renamed as CINAsia with the Bulan Sabit & Bintang in the national flag removed, to make way for Bintang 3. No longer national anthem begin with "Negaraku, Tanah Tumpahnya darah ku" but with "Little Kingdom, The Land We Conquered". (Ehh! mana pergi melayu-melayu Mat Jenin tadi? Dah mampos??!!)


Orang Melayu !!! Nampak tak siapa yang ber-RENCANA di atas? PAS atau DAP?

ENOUGH!!!!


Sekarang, mari pula kita ber-RENCANA yang ini...rencana Sirih Pulang Ke Ganggang...


AGAIN... honestly la PAS... tak kan nak mimpi TERUS JADI PM kan? Biarlah kerjasama sesama Melayu tu matang dulu kan? Menteri Kanan rasanya memang dalam tangan kan? Entah-entah DPM? Tapi walau apapun, DPM ka, Menteri Kanan ka... sudah tentu jawatan itu diberikan bukan macam DAP "terpaksa" beri kan? Sudah tentu penjawatnya bukan sekadar patung zombie kan? Fikir-fikirkan lah....

Fikir-fikirkanlah apa yang sebenarnya diraih disebalik kemenangan itu dengan dua kerjasama yang berbeza.

Satu kerjasama berasaskan kepada ideologi politik yang berlainan, bahasa yang berbeza, di antara kaum majoriti dan minoriti, satu Melayu dan satu lagi cina, bukannya 1-MALAYSIA, satu Islam satu lagi DAP's Kristian dan bermacam-macam lagi. Diangkat jadi PM pun kerana adanya YDP Agong bersemayam di Istana Negara.

Dan satu lagi kerjasama berasaskan kepada ideologi politik yang mungkin tidak sama tetapi boleh sehaluan sebelum menjadi sama, SATU BAHASA, SATU BANGSA, SATU NEGARA.... yang penting bagi PAS sekarang ini adalah jawatan-jawatan di Putrajaya yang diberikan kerana kerjasama, bukannya kerana terpaksa.... (betul ke jawatan lebih penting? atau satu AGAMA?)

Rasa-rasanya... kerjasama yang ini...yang mungkin nampak malap sikit sekarang ini...


akan dapat bertukar menjadi sinar benderang demi TANAH TUMPAH DARAHKU ini....


DAN juga rasa-rasanya ia akan dapat sokongan HEBAT dari:-
  1. PRIBUMI PERKASA
  2. Orang Melayu dan Bumiputera serta orang-orang MALAYSIA berketurunan Cina, India dsb yang sememangnya warga negara ini (orang cina, india dsb yang cauvinis tu, i.e. "PENDATANG" sila balik tongsan!) yang mengharapkan kestabilan kaum majoriti supaya mereka juga dapat hidup harmoni di bumi ini
  3. Orang Melayu yang tidak berpolitik tetapi keluar rumah untuk membuang undi
  4. Orang Melayu yang sedang bergoyang kaki atas pagar
  5. Orang Melayu dalam parti PAS yang LARI dari golongan anwarista dalam PAS
  6. Orang Melayu dalam parti UMNO yang LARI dari golongan jin afrit UMNOputeras dan bebudak tingkat 4
  7. Orang Melayu dalam parti PKR yang LARI dari Bung Anwar bin Ibrahim
  8. Orang Melayu dalam parti PAS yang LARI dari Nik Ajis/Hj Hadi
  9. Orang Melayu dalam UMNO yang LARI dari Najib dan sepupunya
YB Zul Kulim dan YB Wee Choo Keong serta YB Zahrain (dan lain-lain yang seangkatan) pun mungkin berkata "Lama sangat dah aku jadi wakil rakyat tanpa rumah nih!!"


So.... WHAT SAY YOU....orang MELAYU?



Related Posts with Thumbnails