Friday, July 1, 2011

Cadangan Permesyuaratan Antara MELAYU dengan MELAYU pada 9 Julai ini

Siapakah kumpulan terbesar demo jalanan 9 Julai "ambiga-PAS" nanti? PAS?

MELAYU BUKAN?

Kumpulan manakah akan dikerah nanti? FRU? PDRM? mungkin juga ATM? Siapakah majoriti anggota pasukan-pasukan tersebut?
MELAYU BUKAN?

Dan di pihak satu lagi, PERKASA, PEMUDA UMNO, Gabungan Persatuan Silat? Lagi sekali, siapakah majoritinya?

MELAYU BUKAN?


Okay. Tarik nafas. Duduk relaks-relaks, hirup kopi sikit kalau dah tersedia di depan tu dan..............

pejam mata..... 

Cuba bayangkan secara grafik scenario 9 Julai nanti, pertembungan antara kumpulan-kumpulan yang majoritinya MELAYU dan sedang cuba dikawal oleh pasukan-pasukan yang terdiri dari anggota-anggota MELAYU.


Scenario 1

Adakah grafiknya menyerupai kumpulan-kumpulan besar MELAYU yang bertembung? Laung melaung? Tumbuk-menumbuk? Gas pemedih mata? cotar? mungkin senapang? keris? ataupun grafik parang panjang MELAYU mencantas kepala MELAYU? Begini lebih kurang imej nya?


ATAUPUN....

Scenario 2

Kumpulan besar MELAYU bertemu MELAYU di tempat terbuka. Mengambil peluang untuk bertemu muka dan benar-benar insaf untuk berfikir bersama-sama, "APA AKAN JADI KEPADA BUMI INI YANG DAHULUNYA DIKENALI SEBAGAI SEMENANJUNG TANAH MELAYU"?





Sekiranya Scenario 2 yang bakal berlaku, maka saya rasa pihak pasukan keselamatan yang terdiri dari majoritinya MELAYU itu tidak keberatan untuk menjalankan tugas mereka dengan sebaik-baiknya dan bekerjasama dengan kumpulan-kumpulan MELAYU yang bertembung itu supaya PERMESYUARATAN mereka di tempat terbuka itu berjalan dengan AMAN dan disudahi dengan suatu KEINSAFAN terhadap apa yang sedang berlaku di tanah air, bumi TUMPAH DARAH mereka sendiri.

Ini adalah kenyataan TERAMAT BODOH SEKALI dari "former deputy Bersih Chairman". PURE SHIITE tidak memaparkan sekali foto-foto demonstrasi jalanan yang berlaku di Tanjong Periok, Indonesia tahun lepas. Tetapi PURE SHIITE menyertakan pautan-pautan beritanya. Sekiranya anda ingin membaca KENYATAAN TERAMAT BODOH itu dan melihat sepintas lalu beberapa buah foto yang dipetik dari berita tersebut, silalah KE SINI.

Saya menggeleng kepala mengenangkan bagaimana sebahagian daripada kita boleh memilih orang-orang TERAMAT BODOH seperti ini sebagai pemimpin. Seolah-olah tidak pernah menjejak kaki ke sekolah langsung! Tidakkah dia tahu apa itu demo jalanan? Tidak pernahkah dia melihat foto-foto demonstrasi jalanan? Boleh dia membuat lawak pula dalam isu-isu sebegini, disambut pula dengan gelak ketawa oleh kumpulan-kumpulan orang yang mungkin agak sama tahap pemikirannya dengan pemimpin yang TERAMAT BODOH ini. Bacalah artikel PURE SHIITE ini untuk membezakan yang mana satu yang dikatakan perhimpunan aman yang terkawal (untuk pihak pasukan keselamtan bekerjasama) dan yang mana satu pula demostrasi jalanan yang tidak terkawal (untuk pihak keselamatan mengambil tindakan awal seperti ISA, umpamanya).

Kalau adapun MELAYU yang mendapat menafaat dari pertembungan kumpulan MELAYU dan MELAYU itu, mungkin saja orang melayu (?) ini:-

(Rating Merundum - Anwar Semakin Tidak Di Percayai)


Sebab sebenarnya ini:-

The Ulterior Motives of "ambiga-PAS" Street Demo




Dan pencerobohan tangan-tangan asing ke atas kedaulatan bumi Tanah Melayu ini telah dijayakan oleh mereka-mereka ini, yang duduk tersenyum dalam hati, melihat pertembungan kumpulan MELAYU dengan MELAYU di bumi Tanah MELAYU.

("ambiga-PAS" Street Demo - The Democratic Hoax)



BBC - Bastard Bar Council : The Forked Tongues

dan sekutu-sekutu mereka yang lain-lain itu......
Related Posts with Thumbnails