Wednesday, September 14, 2011

Perdana Menteri Malaysia ke... Perdana Menteri UMNO?

Kenapa Presiden UMNO harus jadi Perdana Menteri Malaysia? Presiden UMNO hanyalah dipilih oleh ahli-ahli UMNO sahaja, itupun bukan "semua" ahli yang pilih, tetapi perwakilan yang pilih.

Patutkah Perdana Menteri Malaysia ini dipilih oleh semua wakil-wakil rakyat yang ada di Parlimen itu instead of dipilih oleh hanya perwakilan UMNO sahaja?


Lagipun orang-orang Melayu memerlukan seorang Presiden yang fokus untuk membela nasib mereka, bukannya yang berat sebelah ke arah membela nasib kaum cina. Kaum cina sudah ada DAP, MCA, Gerakan yang kini nampaknya mendapat sokongan padu dari PAS dan juga PKR.

Apa yang ada pada Orang Melayu? Wakil-wakil yang tidur? Yang berebut-rebut jawatan?


Presiden parti Orang Melayu sendiripun tampak begitu membela kesejahteraan sekolah cina, bahasa mandarin... ingat tak siapa yang akhirnya memberi blessing kepada bekas tunang Teoh Beng Hock untuk me-register-kan mendiang Teoh Beng Hock sebagai bapa kepada anak itu? Ada yang nakal - mengandaikan bahawa anak itu mungkin juga sebenarnya anak orang lain, anak boss Teoh Beng Hock. Ini hanyalah andaian dan satu ketidakpastian. Yang pastinya Teoh Beng Hock tidak sempat kahwin dengan tunangnya. Orang tertanya-tanya, undang-undang apa yang dipakai untuk menamakan Teoh Beng Hock sebagai bapa yang sah dalam situasi ini.



Apahalnya artikel hari ini menyentuh pasal pemilihan Perdana Menteri Malaysia pulak? Entahlah... mungkin tidak semua Orang Melayu suka kepada Perdana Menteri Malaysia yang hanya dipilih oleh segelintir perwakilan UMNO itu... agaknya lah!.. Lebih-lebih lagi......... apabila suara-suara seperti di bawah ini mula berbunyi:-

(beberapa artikel dari bloggers)


Yang di bawah ini pula artikel dari sahabat blogger A.P.A.

(hati-hati buka yang ini, pandang kiri-kanan pastikan tiada anak-anak kecil menjenguk screen komputer tu..! bukannnya S.B.!!)

 Dari MAHAGURU58:-

Lagi....

Banyak lagi..?????!! tak larat update lagi daaa...!!!!


Oh ya.. cuba toleh ke kanan. Artikel "Kemana Lagi Budak Cina Ni Hendak Bergantung Harap?" masih lagi berada dalam senarai popular post (All time).


Related Posts with Thumbnails