Wednesday, September 28, 2011

Pemimpin Contoh - BRAVO DS Najib !!!


Terbaca satu entri dari KL BOYZ CHANNEL, "BERITA BAIK BUAT SELUROH RAKYAT MALAYSIA" - sedikit sedutan artikel tersebut :-
"Bagi membendung kegiatan perjudian di premis kafe siber daripada berleluasa di negeri ini, selain penganjur dan penjaga premis, polis akan turut mengheret para pemain ke muka pengadilan."

Dan ini pula entri dari PURE SHIITE, "Duit HARAM for Sekolah HARAM" dengan sedikit petikan darinya:-
KUALA LUMPUR, Sept 26 — At least RM100 million a year from gambling profits will be channelled into vernacular and mission schools in “close consultation” with Barisan Nasional (BN) parties, Datuk Seri Najib Razak said today.

Kenapa Dato Seri hendak war-war kan berita mengenai peruntukan keuntungan perjudian ini kepada sekolah vernakular? Kerana Dato Seri tahu bahawa sekolah vernakular itu sememangnya institusi haram di sisi undang-undang negara lalu adalah salah atau haram menggunakan duit pembayar cukai sewenang-wenangnya bagi membiayai instusi-institusi haram ini? (klik SINI, SINI 2 dan SINI 3). Lalu Dato Seri akan berkata "Oh! Kerajaan tidak menggunakan bajet negara bila menabur wang kepada sekolah-sekolah vernakular ini...." begitu? Dato Seri masih juga lagi berkeras mencari jalan hendak membela institusi haram ini?

Satu contoh yang "AMAT BAIK" yang ditunjukkan oleh pemimpin negara kepada pihak PDRM dalam usaha mereka membendung kegiatan perjudian. Dulu heboh sekejap, baca DI SINI dan DI SINI.

(Apa kata Islam, Kristian, Buddha, Hindu dan lain-lain agama?)

Kata peribahasa Melayu, kita melentur buluh dari rebung, seperti juga hendak membentuk agar-agar sebelum ia keras. Dalam soal membina negara, kata Tagore, "To build a nation, build a school". Agaknya, hari ini pemimpin negara berusaha membina negara MALAYsia dengan sekolah-sekolah vernakular yang lebih berkiblatkan negara asing daripada negara MALAYsia sehingga bahasa Kebangsaan sendiripun tidak mampu dikuasai. HIGH INCOME pun mungkin sekali berasaskan JUDI. Bravo DS Najib!

Salah satu mercu tanda 1-Malaysia DS Najib, "Undesrtanding, Tolerance and Acceptance" yang pada peringkat awal-awal lagi sudah kantoi kerana TIDAK FAHAM BAHASA yang diburukkan lagi keadaannya dengan dokongan tegar terhadap sekolah-sekolah vernakular.



Sahabat sejati sekolah vernakular, KLIK!



Related Posts with Thumbnails