Friday, November 18, 2011

Not "My Way" tetapi bebas in "every way"?

Dikemaskini


Nak tanya pakar-pakar, ahli-ahli dan pengamal-pengamal semua agama yang ada di atas muka bumi ini soalan berikut:-

Adakah seks bebas** direstui/dibenarkan
dalam mana-mana agama?

** seks bebas ini sepertimana yang menjadi kelaziman orang-orang di negara barat, yang bersekedudukan tanpa nikah, sebagai contohnya. Tidak payahlah kita masuk bab yang lebih "berat" lagi seperti seks sejenis dan sebagainya lagi itu.

Majoriti di negara barat adalah beragama Kristian. Ada orang-orang beragama Kristian di sini dapat beri jawapan terhadap soalan di atas?


Yang beragama Islam pun, juga lain-lain, tidak usahlah tersenyum sinis kerana "gejala" ini sudah lama menular. Hari-hari dok tengok cerita lelaki perempuan tanpa nikah tidur sekatil dan "main" - "gejala" ini nampaknya sudah menjadi "standard" bukan? Sebab itulah Marina Mahathir nampaknya lebih selesa memberi saranan sebagai seorang yang menganut fahaman "liberal" daripada fahaman agama apabila beliau memberi saranan "MAIN SELAMAT" bukannya "(untuk) SELAMAT (jangan) MAIN".

(Siapa yang terpacul di kepala apabila "PLAY SAFE" disebut?)

Terasa nak menulis pagi ini apabila terbaca artikel terbaru AIDC:-
  • Tertarik kepada tajuk artikelnya
  • Tertarik apabila disebut 12 Februari 2011 sebagai tarikh penting penubuhan LFL yang dikaitkan dengan tarikh kejatuhan Hosni Mubarak (hendak memberi suatu maksud tersirat?)

Dipetik satu perenggan dari artikel tersebut. Sila klik tajuk di bawah untuk membaca artikel sepenuhnya.
Roger Chan aktif membantu kumpulan LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender) Malaysia termasuk menderma ‘Tropi Kejuaraan’ hak-hak homoseksual dan lesbian dan menyokong program Seksualiti Merdeka.

Bermulalah Lawyers for Liberty (LFL) Di Malaysia - AIDC

 

"MY WAY"

 (A tribute to Tun Mahathir)





Tun's "My Way" seems to be more "FREE IN EVERY WAY (click)" than LFL/Roger Chan's way...
I think...




Related Posts with Thumbnails