Wednesday, November 23, 2011

VernacuBengs



A TRIBUTE TO DATUK MARK KODING

Artikel Voices Around yang berkenaan sebelum ini:-

Artikel terbaru PURE SHIITE, again, as expected a MUST READ, terutamanya bagi penyokong-penyokong sejati Kempen SSS, pencinta nusa dan bangsa "SATU BANGSA, SATU NEGARA, SATU BAHASA" dan rakyat MALAYsia amnya, tidak terkecuali juga bagi VernacuBengs yang ada di bumi ini, supaya VernacuBeng-VernacuBeng ini membuka mata dan melihat di bumi mana kaki-kaki mereka sedang terpijak dan langit mana yang mereka patut junjung.


The Equation of Nonsense
(This post is dedicated to the Late Mark Koding)
by PURE SHIITE


"Malaysia today would be a very different country if there had been no DAP in the past 28 years".

Mungkin hari ini kita lebih hampir dengan MALAYsia sekiranya bumi ini tidak dicemari oleh politik-politik cauvinis kecinaan DAP yang terus menerus menyumbang kepada polarisasi perkauman yang menggugat pembentukan MALAYsia, "SATU BANGSA, SATU NEGARA, SATU BAHASA". Ini juga menjadi sebab mengapa MCA, selepas era Tun Tan Cheng Lock, menjadi "chicken" sehingga kini dan semakin menyerlahkan sifat VernacuBengs.
I had expected the MCA Deputy Education Minister Dr. Long. Chan Onn who was in the House when Ispoke, to reply on behalf of the MCA and the government on their stand on the National Charter for Mother-Tongue Education. Instead Long Chan Onn chickened out’, and it was the other Deputy Education Minister Dr. Michael Toyad who answered.
Seperti telah ditulis sebelum INI, adalah tidak adil bagi vernacuBeng Helen Ang menyamakan "SATU BANGSA, SATU NEGARA, SATU BAHASA" Kempen SSS dengan ideologi "Bangsa Malaysia Malaysian Malaysia" DAP; PURE SHIITE mendedahkan lagi kecelaruan fahaman vernacubeng ini. Mindset Helen Ang nampaknya sama seperti mindset Lim Kit Siang dalam soal vernacubeng ini.

Dalam soal ini, harap-harap DS Najib tidak hanya beretorik dengan ucapan-ucapan dibibir sahaja dalam soal "nation building" ini. Adalah diharapkan DS Najib benar-benar berusaha meng-iya-kan apa yang telah diucapkan oleh beliau sebelum ini, "DS Najib starts to Listen?". 

Tuan Yang di-Pertua, masanya sudah tiba bagi Dewan yang mulia ini untuk memutuskan samada kita akan terus membenarkan sekolah-sekolah China dan Tamil dan bahasa bahasa tersebut di papan-papan tanda di jalan-jalan raya di negeri itu. Saya, seratus peratus berpendapat bahawa kita harus menutup sekolah-sekolah jenis tersebut dan menyekat sama sekali penulisan papan-papan tanda dalam bahasabahasa itu. - Datuk MARK KODING
Related Posts with Thumbnails