Friday, May 17, 2013

Coming Soon...!

Adalah dicadangkan supaya website (atau laman citra...) 1-Malaysia Najib yang membawa slogan "Unity in Diversity", menambah bahasa yang diguna-pakai dengan bahasa-bahasa berikut:-




Kalau mula-mula dahulu, laman 1-Malaysia Najib menggunakan Bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia. Najib dengan semangat 1-Malaysia yang berkobar-kobar kemudiannya menambah bahasa Mandarin pula di laman tersebut. Tidak lama kemudian, ada pula komen-komen yang menuntut supaya laman tersebut mengguna-pakai bahasa Tamil.


MAAF!!!!

kerana tidak mengunjung laman 1-Malaysia Najib sejak laman tersebut mempromosikan bahasa kebangsaan The People's Republic of China. Najib tambah bahasa Tamil ke selepas kena komen? Coming soon?

Nampaknya laman 1-Malaysia Najib kena sediakan ruang untuk 20? 50? 100? kalau tidakpun 6,800 sebagai pilihan bahasa untuk benar-benar mengamalkan "Unity in Diversity".

Ataupun lebih senang untuk membina Bangsa Malaysia, dimulai dengan kita FAHAM BAHASA sesama kita melalui SATU BAHASA? - Common Language is the cornerstone of Nation Building.


To build a nation, build a school - Tagore

Related Posts with Thumbnails