Thursday, May 9, 2013

Tok Ali saya...


Saya bukan orang Melaka dan saya tidak tinggal di Melaka. Setelah sekian lama tidak ke Melaka, suatu hari saya bercuti ke sana. Pada masa itu Melaka telahpun ditadbir oleh pasukan yang diketuai oleh Ketua Menteri, Dato Ali Rustam.

Semasa memandu, perkataan yang timbul di kepala adalah "BERSIH".

Ohhh! pphhluzzeeee!!! Not that stupid, dirty yellow Bersih that will make sane people puke! But "Bersih"... white if it needs a color to tag with.


Here's what this blog had written earlier about Melaka:-

And here is a video I picked up from FB.



"ORG LUAR" dilarang buang sampah! FAHAM!!

(Gambar di atas ini saya ambil BUKAN di Melaka, tetapi di negeri lain untuk dibuat bandingan)


* "Org luar" bukan "MALAYsia" boleh juga ditakrifkan sebagai "Org Luar". - Pendatang pun "Org Luar" juga. Jadi, "Return to the shit hole of a country you left behind" kata orang Amerika.



*"Di LRG" - makna ditegah oleh undang-undang. Jangan dok asyik nak SALURAN BELAKANG!!


* "SAMPAH" - BerShit, demonstrasi jalanan, liwat, red bean rrmy adalah di antara sampah-sampah masyarakat yang perlu dibuang!
Related Posts with Thumbnails