Sunday, May 6, 2012

Di sana dibenci, di sini diboikot..


Sokongan tapi ditakdirkan tewas juga adalah adat perjuangan.. tiadalah terlalu rasa pedih walaupun tewas akhirnya..

Tetapi "sokongan yang membawa rebah" terasa lain macam pedihnya.. umpama pedih tikaman dari belakang.. cubalah tanya kepada penyokong-penyokong ISA ataupun Kempen SSS sebagai contohnya..

Apa-apapun, asas negara ini adalah Rukun Negara dan Perlembagaan Persekutuan.. kerana undi, the very basic of nationhood pun boleh tergadai.. fikir-fikirkanlah... Walaupun Rukun Negara dan Perlembagaan Persukutuan bukan "kalam Tuhan" yang boleh dianggap kekal selama-lamanya tetapi bukan caranya dengan berguling dijalanraya ataupun meloncat-loncat atas kereta polis untuk membuat pembaharuan.. bukan juga caranya dengan meletakkan undang-undang tertinggi negara ini dibelakang punggung demi mengejar undi...

(TUKANG DOK PEGHATI)
Nampaknya BLOG ini seakan telah diPUTUSkan hubungan dengan beberapa BLOG utama lain kerana sebelum ini LANTANG mengKRITIK Kerajaan UMNO/BN yang terlalu 'SLOW' berTINDAK terhadap peRUSUH BERSIH 3.0.. Malah, BLOG ini jugak banyak kali MENEMPELAK beberapa PEMIMPIN UMNO/BN yang terlalu memBERI MUKA kepada perTUBUHan HARAM tersebut.. Apa pun, terPULANGlah kepada BLOG-BLOG lain untuk memutuskan HUBUNGan.. Apa yang PENTING, keWUJUDan BLOG ini bukan untuk mengAMPU tak kena TEMPAT walaupun HAKIKATnya yang menjadi MANGSA adalah RAKYAT MARHAEN macam kita!
Related Posts with Thumbnails