Sunday, October 16, 2011

Kelentong Politik bila PRU dah dekat


2 x 5 dan 5 x 2 sahaja.. dua-dua pun orang besar parti politik Melayu..

Sorang ni dulu, berdegar-degar kecoh nak gantikan NEP dengan NEM. Hari ini U-Turn ke NEP pula !!
Yang sorang lagi, sekejap negara Islam, sekejap negara kebajikan. Hari negara Islam balik...
Dua-duanya nampak sangat nak bodek Melayu dekat-dekat PRU ni....

Apalah risau sangat pada kaum Melayu dan Bumiputera kat bumi MALAYsia ni? Depa tak kisah punya. Depa memang TIDAK APA! Hapuskan semua hak-hak depa.. gunalah alasan tongkat sana dan tongkat sini.. teruskan mencabul bahasa Melayu depa yang jadi bahasa Kebangsaan.. perduli apa dengan Perkara 153 dan 152 Perlembagaan? Undi depa pun bukannya penting sangat.. yang penting pergi kejar undi yang satu lagi tu.. sampai yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran pun tak apa! Pi..pi.. pi tabur duit kat sekolah mereka.. pi dukung bahasa Mandarin tu... awat dok risau sangat pasai Melayu nih? Melayu tak penting la!

Dua-dua presiden parti MELAYU.... satu menikus, melutut, play safe dengan DAP.. pantang DAP menyalak, habis tunggang langgang sana sini. Bershit la, ISA la, vernakular la, mandarin la, hak-hak pribumi la... langsung gelabah tak tentu hala bila kena salak...

Yang sorang lagi tu, tak usah cerita la.. asyik kena tunggang dengan DAP saja... pantang DAP berdehem sikit, habis tercabut segala serban dan semutar di kepala..


Melayu UMNO/PAS dah kena liwat dengan cina DAP!

Nampak tak? Yang menang di TANAH MELAYU ini adalah orang cina melalui DAP, bukan orang MALAYsia, sampai presiden parti orang Melayu sendiripun hilang jati diri Melayunya... habis tu macamana yang memimpin parti MALAYsia?


Related Posts with Thumbnails