Friday, April 29, 2011

Kepimpinan Taib Mahmud dan Politik "Melutut"

Lihat sajalah keputusan PRN Sarawak baru-baru ini. Walaupun diasak hebat oleh golongan cauvinis cina yang bala tenteranya disertai oleh DAP, MCA, Gerakan dan dibantu oleh kaldai-kaldai Melayu dalam PKR dan lembu-lembu Melayu dalam PAS, tidak kurang juga disemarakkkan oleh "politik melutut" oleh pemimpin BN dari Semenanjung, Pehin Sri Taib Mahmud berjaya muncul sebagai WIRA SARAWAK dengan sokongan yang meningkat dari rakyat Melayu dan Bumiputera Sarawak.


Bukan saja itu, SARAWAK juga telah lama dianggap sebagai "FIXED DEPOSIT" kepada BN Semenanjung. Begitu berwibawanya kepimpinan Pehin Sri Taib Mahmud. Kepimpinannya yang membela BUMIPUTERA selaras dengan Perlembagaan Negara, tidaklah bermakna SARAWAK menyisih kaum-kaum lain sebagaimana terbukti selama ini. Hanya baru-baru ini sahaja kaum cauvinis ini MELARIKAN diri dari Pehin Sri Taib Mahmud apabila mereka sudah merasakan kepala mereka besar (agaknya) apabila kepimpinan dari Semenanjung telahpun lama KALAH kepada kaum-kaum cauvinis ini apabila mengamalkan "politik melutut" ini.


Banding sajalah kesan politik membela kaum Bumiputera dengan sewajarnya berlandaskan Perlembagaan Negara. Sudahlah sekian lama menjadi "fixed deposit", menang bergaya pula tu walaupun diasak hebat oleh puak-puak cauvinis cina samada dari pembangkang ataupun dari dalam kerajaan sendiri. Ditambah lagi dengan tentera-tentera kaldai & lembu Melayu dari Semenanjung. Tidak cukup dengan itu, "politik melutut" yang terikut-ikut dengan kata-kata "Taib Mahmud sudah terlalu lama berkuasa" pun cuba dibawa dari Semenanjung bagi menggugat kedudukan Pehin Sri Taib Mahmud. Peliknya, dinosaur-dinosaur pembangkang yang lebih lama itu tidak pula mahu dilaungkan bersama. Inilah yang dikatakan senang jatuh sakit disergah hantu loncat cina. Mereka takut dengan kewibawaan Pehin Sri Taib Mahmud lalu menyergah kepimpinan "melutut" yang ada di Semenanjung supaya sama-sama menyanyikan lagu dinosaur ini. Takutnya mereka sampai ada ura-ura nak ubah Perlembagaan Sarawak pula! Nak kasi muka lagi kepada kaum-kaum cauvinis ini?

Apa "politik melutut" Semenanjung dapat? Muka tidak malu harapkan Sarawak sebagai "fixed deposit", rakan sendiri telah menjelma menjadi musuh dalam selimut (MCA/Gerakan), beriringan senada suara dengan DAP. Sudahlah dipecahbelahkan oleh "Bapak Perpecahan", Anwar Ibrahim, sehingga UMNO dan PAS diresapi oleh "trojan horse Anwar", nak mengamalkan "politik melutut" pulak dengan melayani tuntutan-tuntutan yang diluar batas Perlembagaan (sekolah vernakular, bahasa cina) oleh kaum cauvinis? Seruan-seruan bersifat kebangsaan yang berlandaskan Perlembagaan (Artikel 152, Artikel 153, Agama rasmi) langsung tidak dihiraukan, menyakitkan lagi hati orang-orang Melayu Semenanjung.

Dengan "politik melutut" yang diamalkan oleh PM 1-Malaysia yang juga presiden UMNO ini, semakin ramailah orang-orang Melayu Semenanjung terhiris hati dan tawar sokongannya. "Rakan" sendiri (MCA/Gerakan) sudahpun menyertai lawan (DAP). Melayu kaldai & Melayu lembu akan tetap menjadi baghal tunggangan DAP. Yang ada menyokongpun sudah begitu jauh hati akibat "politik melutut" yang membelakangi Perlembagaan Negara ini.  


Apa lagi yang UMNO ada? Cawat kote yang sudah begitu longgar?


MELAYU/BUMIPUTRA DALAM BAHAYA . (BAHAGIAN 2 )

(GERAKAN ANTI PKR)

Related Posts with Thumbnails