Tuesday, December 28, 2010

DUN Tenang - BN Tenteram?

Saya kagum dengan blogger-blogger penyokong kerajaan. Mereka bersusah payah, bertungkus lumus dan berperang habis-habisan bagi pihak BN. Usaha-usaha bloggers ini yang nampaknya ikhlas, bukannya ada sesuatu yang ditagihkan disebalik perjuangan mereka. Mereka ini ramai. Biar saya namakan mereka GAP dengan mengubah sedikit nama asal blog GAP kepada GERAKAN ANTI PEMBANGKANG untuk mewakili mereka yang ramai itu. Seringkali mereka nampaknya menyedia peluang "bola-tanggung" untuk di smash... tapi....

Jom kita main badminton, lawan regu.
GAP beregu dengan Najib. Yang sebelah sana tu, suka hatilah. PAS-DAP ke, LKS-TGNA ke, itu tak penting sangat.

Yang pentingnya, GAP tercungap-cungap setting supaya lawan memulangkan bulu tangkis secara tanggung. Partner GAP ni smash! Tapi smash menuju ke siling, bukannya smash maut ke lantai pihak lawan. Kira pulang balik bola tanggung jugaklah tu. Hai... terjelir-jelir lidah "berlawan", time-out sekejap nak teguk 100-Plus berlogo 1-Malaysia, Soi Lek dan Tsu Koon buat diam pulak, langsung tidak dihulurkan botol minuman kepada pasukan sendiri. Semacam ada pakatan sulit bila botol minuman 100-Plus (yang telah ditanggalkan logo 1-Malaysianya) tampak berada disebelah pasukan lawan yang diselia oleh Ronnie.  Hishamuddin masih tak bangun-bangun dok di kerusi, tak buat apa-apa sejak dari tadi. Dah lah partner asyik dok smash siling aja, bila tercungap-cungap hendak basahkan tekak, pasukan sendiri pulak nampak sabotaj. Pengurus pasukan pula tidur ke?. Nasiblah kau GAP!
Entahlah,  tidak nampak sebab untuk menyokong pembangkang, tetapi pada masa yang sama semakin kehilangan sebab untuk meneruskan sokongan terhadap BN yang diterajui oleh UMNO.

Sudah agak lambat untuk berubah.

ASPAN ALIAS - Nasib kaulah jang!!!
"Saya merasa kesian melihat Bumiputra yang ramai-ramai ini menjerit-jerit memberikan sokongan tetapi mereka yang ramai-ramai ini jugalah yang telah menjadi mangsa dari ketidak jujuran pimpinan selama ini. Pemimpin kita begitu obses dengan pembangunan fisikal yang keterlaluan sehinggakan Bumiputra tidak dapat menjangkau kepantasan itu dan terus ketinggalan sampai kehari ini."

"1Malaysia yang menyamaratakan semua kaum, 1Malaysia yang mempromosikan Meritokrasi, 1Malaysia yang berbangga dengan kewujudan sekolah vernakular , 1Malaysia yang tidak menghormati Bahasa Kebangsaan- AKU BANGKANG"

"Majoriti rakyat tidak meminta "bulan dan bintang" seperti dalam janji-janji PR. Namun rakyat juga tidak boleh terus memberi sokongan kepada kerajaan yang tidak boleh memberi mereka apa-apa harapan.

Utusan Malaysia Online ARKIB : 26/12/2010 - Politik 2010 penuh warna
"Keterampilan Perkasa disebabkan sikap UMNO sebuah parti Melayu lebih banyak berdiam diri, terlalu bertolak ansur hingga kelihatan UMNO dibayangi oleh Perkasa yang hanya sebuah badan bukan kerajaan (NGO). UMNO seolah-olah hilang keberanian."

Kenapa semuanya ini? Mungkinkah "Con"Sultan-"Cons"Sultan Punya kerja sehingga yang sepatutnya berdiri langsung tidak boleh berdiri dengan sendiri?
"In one of his relaxed and reflective moments during that time in Denpasar, Tun Razak lamented aloud that he needed help to get rid of 'communists' around him. These people are in control of the country. That was probably one of the darkest periods in the life of Tun Razak. Some people surrounding him had crippling control over Tun Razak.

SAKMONGKOL AK47 - Warning signals for UMNO
As Najib becomes more imperial and not easily accessible, he is also blocked from receiving reality checks. The only information going to him is filtered by a coterie of advisors. Asked why he is not replacing them with a new team, Najib answered these boys are utterly loyal to him.
Big mistake.

PEMIMPIN SYOK SENDIRI
(PANEH MIANG)

UMNO REFORM 2

Tsunami PRU13?

Related Posts with Thumbnails