Friday, December 3, 2010

Semudah Mee Celup

Memetik kenyataan Saudara Nasrudin bin Hassan at Tantawi, Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia dari laman AZLI SHUKRI TODAY yang berbunyi:- .
"Larangan-larang tersebut jelas melarang Umat Islam mengambil orang bukan Islam sebagai pemimpin di dalam urusannya secara umum. Ketahuilah bahwasanya dengan melantik orang bukan Islam sebagai Perdana Menteri atau timbalannya seolah-olah menyerahkan urusan umat Islam kepada orang yang bukan daripada umat Islam.

Simbol pemerintahan Islam turut digadaikan dengan pelantikan orang bukan Islam sebagai pemimpin utama Negara Malaysia. Kita tidak menolak sekiranya kedapatan orang Islam dari bangsa lain yang menjadi Perdana Menteri atau timbalannya akan tetapi syaratnya mestilah dia Islam. Ini kerana di dalam Islam itu sudah lengkap dan tiada yang lebih tinggi melainkan Islam."
Ingin saya bertanya, maaf, walaupun ianya mungkin berbunyi kasar:-

APA ITU ISLAM? SEKADAR UCAPAN DUA KALIMAH SYAHADAH DI BIBIR KAH?

Kalau begitulah ISLAM, dan jika sekiranya ditakdirkan PR mendapat undi yang lebih di PRU nanti, tidak susah sangatlah untuk membawa Lim Kit Siang ke masjid untuk mengucap sebelum diangkat menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Sesenang membawa bakal pengantin ke masjid untuk mengucap dua kalimah syahadah di bibir sebelum menyambut akad nikah. Selepas kahwin, siapa yang peduli sangat kan? Itu urusan rumahtangga peribadi, tidak perlu bergegas masuk campur kan?

Sekiranya Lim Kit Siang ada juga perasaan untuk tidak sanggup "menggadai" agamanya semata-mata jawatan timbalan perdana menteri, saya percaya ramai calon yang lain yang sanggup mengganti Lim Kit Siang. Habis-habis ambil saja Nizar Jamaluddin atau beberapa orang lagi yang ada dalam PAS tu yang "masuk" ISLAM.

Tapi adakah ianya hanya Jawatan Timbalan Perdana Menteri? Ataupun ianya sebenarnya merupakan PINTU MASUK ke dalam rumah untuk MENGAMBILALIH RUMAH KESELURUHANNYA?

Saya percaya, ianyanya bukan hanya jawatan, tapi ianya adalah PINTU MASUK!

Tidak susah untuk masuk masjid-masjid ataupun surau-surau dan belajar menyebut sepatah dua ayat-ayat suci AL-QUR'AN. Tidak susah untuk memakai baju Melayu dan mendengar ceramah dalam surau demi mengheret seorang wanita Melayu bertudung kehulu dan kehilir. Tidak susah untuk menghafal serta melafazkan DUA KALIMAH SYAHADAH dibibir demi pasangan yang hendak dikahwini.

Yang mungkin lebih susah adalah untuk benar-benar Islam DEMI ALLAH TA'ALA. Susah atau tidak susahnya, tanyalah lebai-lebai PAS tu. ISLAM demi ALLAH TA'ALA ataupun ISLAM demi Tampuk Pemerintahan Negara?

Hari ini menang, esok boleh berkalimah syahadah, lusa jadi timbalan perdana menteri. Tahun depan tendang PAS, tendang PKR, Malaysia kita punya! Apa itu ISLAM? Hanyalah sebuah anak kunci pintu buat masuk rumah. Bila sudah masuk, tendang isi rumah, tukar kunci lain! Inikah Islam mee celup yang di bawa PAS?

TAKE BEER!! TAKE BEER!!! TAKE BEER!!!
Wanita Yang Bersekedudukan dengan SUAMI orang perlu di BELA!!!
Apa Ada Pada kalimah ALLAH? Gereja?
akan meleret panjang senarai ini...
cukup cukuplah !!!


ISLAM tidak semudah mee celup!!
Negara tidak sepantas itu untuk DIGADAIKAN!!!
























































DAP to PAS - NO HUDUD (Karpal Singh)

Related Posts with Thumbnails