Friday, June 28, 2013

Salakan yang bertukar arah

(dead transformer)
Sehari dua melayari FB, nampak puak sebelah pembangkang dok ridicule pasal dakwat kekal .. indelible ink  yang sebenarnya edible ink.. whatever!.. 

tapi persoalannya.. siapakah yang dulunya menyalak-nyalak sehingga ke jalanraya menggangu hidup orang lain dek menuntut penggunaan dakwat kekal ini?

sama juga dalam isu kadar jenayah di Malaysia sejak kebelakangan ini... lebih tepat lagi sejak ISA/EO dimansuhkan... ada pegawai kanan kastam/imigresen ditembak mati in the broad day light pun..

siapa yang dulunya asyik dok menyalak-nyalak hingga ke jalanraya menentang ISA nih? Menyalak-nyalak membela penjahat-penjahat dengan mencerca PDRM? Hari ni nak komplen pasal kadar jenayah?


Walau apa-apapun, dalam kedua-dua hal yang disebut di atas.. kita ada TRANSFORMER PM.. Mr Apologetic,... Ah Jib Gor...Mat Liberal... juga digelar BAPAK VERNAKULAR... kalau nak bunuh diri pun, bunuhlah.. janganlah sampai parti politik Melayu pun ikut terbunuh.. akhirnya negara pun tergadai... dek sumpah air liur!

Gadailah maruah sejauh manapun, mereka akan tetap menyalak selagi mereka tidak dapat rampas negara ini. Susah sangatkah bagi seorang ketua negara nak nampak benda ni? Tak serik-serik!!! 


Cerita kanak-kanak... Baju baru bombastik, yang sebenarnya bogel (dek kena "con")

Related Posts with Thumbnails